پلوسی مجددا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

به گزارش آی تی گپ، تهران (پانا) - نانسی پلوسی در اولین نشست صد و هفدهمین مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

پلوسی مجددا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

به گزارش ایرنا، اعضای جدید مجلس نمایندگان آمریکا که در انتخابات 13 آبان سال جاری معین شدند، روز یکشنبه گرد هم آمدند تا علاوه بر ادای سوگند، رئیس این مجلس را انتخاب نمایند.

ابتدا هاکیم جفریز عضو دموکرات این مجلس از نیویورک و مدیر دفتر این حزب در مجلس نمایندگان، نامزد مورد حمایت دموکرات ها یعنی نانسی پلوسی را برای تصدی این مسئولیت معرفی کرد.

پس از آنکه این عضو دموکرات، دلایل معرفی پلوسی برای تصدی این مسئولیت را برشمرد، لیز چنی عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان که رئیس اجرایی این حزب در مجلس محسوب می گردد، در اظهاراتی علیه پلوسی، کاوین مک کارتی رهبر جمهوری خواستار در این مجلس را برای تصدی کرسی ریاست معرفی کرد.

پس از آن، یکصد و هفدهمین مجلس نمایندگان آمریکا وارد رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس شد. این رای گیری به صورت شفاهی بود به گونه ای که اسم هر عضو مجلس توسط منشی صحن قرائت می شد و نماینده مجلس هم با نام نامزد مورد نظر خود برای این مسئولیت را اعلام می کرد.

به دلیل شرایط کرونا، در هر وهله از رای گیری بخشی از نمایندگان در صحن حضور می یافتند و پس از رای دادن، از صحن خارج شده و نوبت به نفرات بعدی می رسید.

مجلس نمایندگان آمریکا 435 عضو دارد که 2 کرسی آن همچنان در انتظار انتخابات مرحله دوم است. در حال حاضر 222 کرسی در اختیار دموکرات ها و 211 کرسی هم در اختیار جمهوری خواستار قرار گرفته است.

جمهوری خواستار در این دور از انتخابات توانستند تعداد کرسی های خود را از 196 به 211 افزایش دهند و به همین نسبت هم دموکرات ها با از دست دادن تعداد کرسی های خود از 234 به 222 رسیده اند.

در رای گیری امروز، با توجه به اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، پلوسی توانست از 427 رای ماخوذه، با 216 رای در برابر 209 رای رقیب جمهوری خواه خود، برای 2 سال دیگر، کرسی ریاست این مجلس را برعهده گیرد.

پس از آن چندین نماینده از ایالت های مختلف، نانسی پلوسی را برای نشستن بر کرسی مجلس همراهی کردند

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1521

به "پلوسی مجددا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی مجددا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید