پالایشگاه باتیندای هند در سال 2013 از ایران نفت وارد نمی کند

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: منابع مطلع هندی اعلام کردند پالایشگاه باتیندای این کشور که آخرین بار در اکتبر 2012 از ایران نفت وارد نموده قصد ندارد در سال 2013 به واردات نفت خود از این کشور ادامه دهد.

پالایشگاه باتیندای هند در سال 2013 از ایران نفت وارد نمی کند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی دی ان ای، منابع مطلع هندی اعلام کردند شرکت هندوستان میتال انرژی، خرید نفت از ایران برای استفاده در پالایشگاه باتیندا را متوقف نموده است.

پالایشگاه باتیندا، توسط دو شرکت هندوستان میتال انرژی و شرکت لاکشمی میتال اداره می گردد و سالانه 9 میلیون تن نفت خام را پالایش می نماید. ظرفیت پالایش روزانه این پالایشگاه 180 هزار بشکه است.

به گفته منابع مطلع، این پالایشگاه سال گذشته حدود 4.2 میلیون بشکه از مجموع 5 میلیون تن سبد ذخیره نفتی خود را از ایران تامین کرد.

به گفته این منابع، در حالی که واردات نفت این پالایشگاه از ایران در سال 2012 ادامه داشته، در سال 2013 این شرکت قصد ندارد نفت خام بیشتری را از ایران خریداری کند. این پالایشگاه مذاکراتی را با کشورهای دیگر برای جایگزین کردن نفت آن کشورها با نفت ایران انجام داده است.

شرکت هندوستان میتال آخرین محموله دریافتی از ایران در بندر موندرا را در اکتبر 2012 وارد کرد، که برای مصرف شرکت در سال گذشته کافی بود، اما احتیاج نفتی شرکت در امسال میلادی احتمالا به وسیله افزایش واردات از کشورهایی نظیر عراق، عربستان و امارات تامین خواهد شد.

87

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 610

به "پالایشگاه باتیندای هند در سال 2013 از ایران نفت وارد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالایشگاه باتیندای هند در سال 2013 از ایران نفت وارد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید