ولوو روی خودروهای شاسی بلند تمرکز خواهد کرد

به گزارش آی تی گپ، با تمایل روزافزون مردم به استفاده از خودروهای کراس اوور و شاسی بلند، خودروسازی ولوو هم این انتخاب را مد نظر قرار داده و تصمیم گرفته از تولید خودروهای سدان و استیشن واگن فاصله بگیرد.

ولوو روی خودروهای شاسی بلند تمرکز خواهد کرد

شرکت ولوو با بررسی نتایج فروش و درنظر دریافت این نکته که 75 درصد مشتریان یکی از مدل های XC را می خرند، از گرایش بازار آگاه است. بدین ترتیب مدیرعامل این برند سوئدی متعلق به گروه جیلی (Geely) اعلام کرد که تولید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند با قیمتی برابر با خودروهای سدان و استیشن واگن افزایش خواهد یافت.

هاکان ساموئلسون (Håkan Samuelsson) گفت که ولوو خودروهای سدان و استیشن واگن بسیاری مانند مدل های سقف بلند V60 و V90 دارد که هر دو نسخه های Cross Country هم دارند. او گفت: تنوع بسیاری در کابین خودروهای سدان و استیشن واگن تولیدی وجود دارد که باید برداشته شود. بدین ترتیب اگرچه این شرکت خودروهای سدان و استیشن واگن را حفظ می کند اما از تنوع آن ها کاسته خواهد شد.

ولوو در حال تغییر تمرکز به سمت خودروهای شاسی بلند (SUV) الکتریکی است تا مکمل XC40 و همچنین C40 Recharge باشد که در روزهای گذشته رونمایی شد. همچنین انتظار می رود که نسل بعدی XC90 دارای یک نسخه الکتریکی باشد و نسخه الکتریکی مدل کوچکتر XC20 و C20 هم پیش از این تأیید شده است. شایعاتی در مورد الکتریکی شدن شاسی بلند بزرگ XC100 هم وجود دارد اما هنوز چیزی رسمی اعلام نشده است. فروشندگان درخواست رقیبی برای BMW X7 کرده اند و با نگاه ولوو به بازار، ارائه چنین محصولی دور از انتظار نیست.

با این وجود ولوو همچنان تولید سدان را ادامه خواهد داد. به گفته ساموئلسون یک ماشین عملیاتی با ارتفاع کم تر واقعا می تواند جالب باشد به ویژه اینکه این شرکت بر روی مدل های الکتریکی تمرکز می کند و خودروهای تولیدی باید مقاومت هوای کمتری داشته باشند. به عبارت دیگر خودروهای معمولی این شرکت به طور کامل از بین نمی فرایند بلکه مشتریان گزینه های کمتری در اختیار خواهند داشت.

صرف نظر از سبک بدنه، بیشتر خودروهای جدید این شرکت الکتریکی خواهند بود و ولوو قول داده که تا خاتمه دهه موتورهای احتراق داخلی را کنار بگذارد. بدین ترتیب تا سال 2025 حداقل 5 مدل تازه وارد بازار می شود که طبق تخمین ها نیمی از فروش به خودروهای الکتریکی و نیم دیگر پلاگین هیبرید اختصاص خواهد داشت.

  • نیمی از ماشین های ولوو تا سال 2025 الکتریکی می شوند

به گفته ولوو تمام خودروها به صورت آنلاین به فروش می رسند و از سامانه به روزرسانی بی سیم پشتیبانی می کنند. همچنین برد خودرو، سرعت شارژ خودرو و سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی تغییراتی نسبت به گذشته بهبود یافته است. علاوه بر این C40 Recharge نخستین خودروی مدرن این شرکت است که از رویه های چرم فاصله گرفته و در آینده هم همه مدل های کربن-خنثی این برند بدون استفاده از پوست حیوانات تولید خواهد شد.

عکس کاور: خودروی شاسی بلند جدید تمام الکتریکی ولوو C40 Recharge

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1629

به "ولوو روی خودروهای شاسی بلند تمرکز خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولوو روی خودروهای شاسی بلند تمرکز خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید