مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 با ون برلیانس هایس H2L و ون هیوندای H350

به گزارش آی تی گپ، در کشور ما رقبای چندانی برای فولکس ترانسپورتر T5 وجود ندارد. شاید بتوان تنها چند مورد را نام برد که در بازار رقابت خودروهای ون در این کلاس قیمت حضور دارد. ون برلیانس هایس H2L، ون وانا، ون هیوندای H350، ون ایویکو، ون تویوتا هایس، ون دلیکا و … را می توان رقبای فولکس واگن ترانسپورتر T5 دانست. در این مقاله، ما به مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 با ون برلیانس هایس H2L و ون هیوندای H350 می پردازیم.

مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 با ون برلیانس هایس H2L و ون هیوندای H350

مقدمه ای بر فولکس ترانسپورتر T5

خودروهای ون به علت ساختار و کاربری های متفاوت، تنوع زیادی دارد. شرکت های مختلف خودروسازی در سرتاسر جهان اقدام به فراوری خودروهایی در این کلاس نموده است تا در بازار رقابت این کلاس باقی بماند. فولکس ترانسپورتر T5 به پشتوانه نام فولکس واگن و اعتبار آن سال هاست که در بازارهای جهانی، در انواع مختلف فراوری و عرضه می گردد.

نسل اول فولکس ترانسپورتر T5 در سال 2004 به کشور ما وارد شد. این خودرو نمونه فیس لیفت ترانسپورتر T4 بود که با اضافه شدن امکانات و آپشن های فنی و رفاهی بیشتر و ایجاد تغییراتی در طراحی ظاهری، توانست توجه خریداران را به خود جلب کند. خودروهای ون در کشور ما هم در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می گردد.

مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 با ون برلیانس هایس H2L

اولین خودرویی که ما در مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 به آن می پردازیم، ون برلیانس هایس H2L است. ون برلیانس هایس H2L محصول شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپاست. این خودرو محصول مشترک شرکت تویوتا و چین است که در کشور ما مونتاژ می گردد.

فولکس ترانسپورتر T5 از نمای روبه روموتور ون برلیانس هایس H2L 4 سیلندر با حجم 2693 سی سی است که توان فراوری قدرت 163 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه و گشتاور 260 نیوتن متر در 3100 دور در دقیقه را دارد.

طراحی ظاهری این خودرو شبیه به تویوتا هایس درآمده است. در نمای ظاهری چراغ های تقریباً بزرگ جلو بر روی سپری بلند و ساده قرار گرفته و شیشه جلو با شیب زیادی به سمت سقف کشیده شده است. در قسمت کناری اثری از خطوط حجم دهنده یا منحنی نمی بینیم و عقب خودرو کاملاً صاف و بدون هیچ طراحی چشمگیری ظاهر شده است. داخل کابین از متریال به نسبت قابل قبولی استفاده شده و داشبورد کاملاً ساده و جایگاه ها با روکش پارچه ای و ظرفیت 13 نفر است.

نمای داخلی فولکس ترانسپورتر T5

آپشن های رفاهی ون برلیانس هایس H2L

  • کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • سیستم تهویه مطبوع
  • سیستم صوتی،
  • گرمکن عقب
  • ترمز ABS
  • کمربند ایمنی 3 نقطه ای
  • گرمکن شیشه عقب
  • مه شکن

قیمت خرید و فروش ون برلیانس هایس H2L

مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 با ون هیوندای H350

خودروی دیگری که در مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 قرار می گیرد، ون هیوندای H350 است. ون هیوندای H350 محصول سال 2014 است که شرکت کره ای هیوندای آن را به بازار معرفی کرد. شرکت سروش دیزل که نمایندگی خودروهای هیوندای در ایران را بر عهده دارد، این خودرو را به بازار ایران عرضه کرد.

موتور این خودرو 4 سیلندری 2.5 لیتر حجم دارد که توان فراوری قدرت 167 اسب بخار و گشتاور 422 نیوتن متر را برایش به ارمغان می آورد.

نمای ظاهری این خودرو شباهت زیادی با ترانسپورتر T5 دارد. چراغ های کشیده اش نواری LED به دور خود دارد. کاپوت شیب دار و کمی برجسته است. در نمای جانبی، چند خط حجم دهنده کمی ظاهر خودرو را متفاوت نموده است. در قسمت عقب، چراغ های عقب کشیده و بلند که به صورت عمودی قرار گرفته است، تنها نقاط قابل توجه این خودرو به نظر می رسد.

نمای پشتی فولکس ترانسپورتر T5

فضای داخل کابین در مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 بهتر است. متریال به کاررفته در کابین از جنس مرغوب و داشبورد طراحی مدرن تری دارد. جایگاه ها روکش پارچه ای و نشیمن راحتی دارد.

امکانات ون هیوندای H350

  • 2 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم صوتی و سیستم تهویه پیشرفته
  • ترمز ABS
  • سیستم کنترل خودرو در شیب تند و سرازیری
  • پله کمکی برقی

قیمت خرید و فروش ون هیوندای H350

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه فولکس واگن ترانسپورتر T5 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

قیمت خرید و فروش فولکس ترانسپورتر T5

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2206

به "مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 با ون برلیانس هایس H2L و ون هیوندای H350" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه فولکس ترانسپورتر T5 با ون برلیانس هایس H2L و ون هیوندای H350"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید