وزیر خارجه چین: آمریکا بزرگترین منبع بی ثباتی در دنیا است

به گزارش آی تی گپ، وزیر خارجه چین گفت: ایالات متحده بزرگترین منبع بی ثباتی در دنیا محسوب می گردد.

وزیر خارجه چین: آمریکا بزرگترین منبع بی ثباتی در دنیا است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر خارجه چین اظهار داشت سیاستمداران آمریکایی بدون ارائه شواهد و مدارک کافی دولت چین را در سطح جهانی بد جلوه داده و از دیپلماسی خود برای بر هم زدن منافع مشروع تجاری چین استفاده می نمایند.

این اظهارنظرها از سوی وزیر امور خارجه چین پس از آن مطرح شد که وزارت خارجه این کشور هشدار داد، ایالات متحده اقدامات نادرستی را که بر منافع دولت شهر هنگ کنگ ضربه وارد می نماید، انجام داده و به دولت واشنگتن تاکید نمود تا مداخله در امور داخلی این دولت شهر را متوقف کند.

دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا قرار است قانونی را به امضا برساند که تحریم هایی درباره نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات هنگ کنگ در آن وضع شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا دو لایحه را 20 نوامبر امسال میلادی در ارتباط با رخدادهای موجود در هنگ کنگ به تصویب رساند و این یک روز پس از آن بود که سنای این کشور از این رای گیری حمایت نموده و بر اساس این لوایح علیه مقام های هنگ کنگ و چین دخیل در نقض حقوق بشر در هنگ کنگ ممنوعیت ها و تحریم هایی وضع می گردد.

در ماه های گذشته میلادی فعالان گفته بودند که پلیس و نیروهای امنیتی چین اقدامات سرکوب گرایانه را در این دولت انجام می دهند. اعتراضات گسترده در هنگ کنگ در پی مطرح شدن لایحه استرداد مظنونان برای دادگاه و محاکمه به چین شروع شد و در نهایت به درخواست ها برای برکناری کری لام، رئیس دولت این منطقه گسترش یافت. در جریان این درگیری ها قریب به 4500 تن دستگیر شدند و بیش از 1500 تن از سکنه و 400 تن از ماموران پلیس دچار جراحت شدند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 627

به "وزیر خارجه چین: آمریکا بزرگترین منبع بی ثباتی در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: آمریکا بزرگترین منبع بی ثباتی در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید