استادیوم آزادی جدید ، از خواب بیدار شوید

به گزارش آی تی گپ، اینطور که معلوم است روز 19 آبان همه آنهایی که طی این چهل سال به ورزشگاه آزادی می رفتند از دیدن یک ورزشگاه شیک و استاندارد احتمالا شوکه خواهند شد.

استادیوم آزادی جدید ، از خواب بیدار شوید

به گزارش خبرنگاران ،خوب شد پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، خوب شد کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران فشار آورد،خوب شد فدراسیون بموقع هشدار داد که وزارت ورزش و همه دستگاه های اجرایی باید دست بجنبانند و کاری نمایند،خوب شد وزارت ورزش خیلی زود بودجه 15 میلیاردی را فراهم کرد، خوب شد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بموقع استارت زد و چه خوب که حالا همه چیز طبق برنامه پیش می رود و چه خوب که تا قبل از بازی برگشت فینال همه چیز آماده شده باشد.قرار است سه چهار روز قبل از آن مسابقه نمایندگان سختگیر کنفدراسیون فوتبال آسیا از ورزشگاه آزادی بازدید داشته باشند و انتظار دارند تمام ایرادهایی که گرفته بودند رفع شده باشد.ما هم امیدواریمتا آن روز مسئله ای وجود نداشته باشد که مسوولان ورزشگاه به ناظران کنفدراسیون قول حل آن را تا قبل از آغاز بازی بدهند و از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

به نظر می رسد روند بازسازی و مرمت ورزشگاه آزادی خیلی سریع و طبق برنامه پیش می رود و اینطور که معلوم است روز 19 آبان همه آنهایی که طی این چهل سال به ورزشگاه آزادی می رفتند از دیدن یک ورزشگاه شیک و استاندارد احتمالا شوکه خواهند شد و انگار که از خوب بیدار شده باشند تازه به این نکته پی می برند که این ستادیوم در تمام این 40 سال باید چه تغییراتی می نموده و چطور در این دو سه هفته مجبور شده بخشی از این مسیر را طی کند.آن روز احتمالا بخش های مهمی از ورزشگاه شکل تازه ای گرفته و همه چیز مهیای میزبانی از میهمانان مشهور و البته تیم ژاپنی است.

شنبه 19 آبان ورزشگاه آزادی باید بزرگی اش را ثابت کند و متناسب با قواره فوتبال ایران و فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد.دقیقا به همین خاطر است که عزمی ملی ایجاد شده تا در آن روز عکس های منتشر شده از محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا،وی آی پی یعنی جای استقرار میهمان های رسمی،محل استقرار رسانه ها،رختکن تیم ها،مراسم جشن قهرمانی و ... بزرگیو عظمت ورزشگاه پیر قاره را به رخ بکشد و در عین حال تصویری استاندارد و تمیز از لوکیشن مهم فوتبال ملی ایران ارائه دهد.

در همین راستا روز دوشنبه وزیر ورزش از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کرد و امیدوار شد تا قبل از بازی برگشت پرسپولیس – کاشیما کار تمام شده باشد.طبق اعلام وزیر ورزش و جوانان، به 80 درصد از درخواست های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حل مسائل در ورزشگاه آزادی رسیدگی شده است. مهمترین مسائل مربوط به افزایش ظرفیت جایگاه ویژه، جایگاه تماشاگران، رفع کردن مشکل اینترنت و افزایش ظرفیت اتاق نشست خبری است.

در عین حال حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که همراه وزیر در این بازدید حضور داشت اعلام نمود ورزشگاه آزادی مهیای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا است و تا 17 آبان ورزشگاه را تحویل مسوولان می دهیم .

کریمی گفت:تغییراتی که AFC به فدراسیون فوتبال کشورمان برای برگزاری این رویداد ارائه نموده، شامل بهسازی رختکن داورها،جدایی محل استراحت داورها از ورزشکاران و محل استقرار خبرنگاران از ورزشکاران است.فضاهایی که داشتیم فضاهای بسیار خوبی بود اما سیاست جدید فیفا باعث شد تغییراتی بدهیم و ساختمان ها جابه جا گردد که این کاردر حال انجام است.تغییرات جزئی هم دراطراف زمین از جملهنور و صوت ورزشگاه بود که AFC اعلام نموده بود وباید انجام می شد.همچنین به دلیل اینکه میهمان خارجی داریم تغییراتی را در چیدمان جایگاه ها در VIPایجاد کردیم.

کریمی با اعلام اینکه ایرادها فقط 24 مورد بوده تاکید نمود حدود 16 مورد آن صورت گرفته و9 مورد در دست اجرا است که تمام کوشش ها صورت می گیرد تا قبل از بازی فینال کار به اتمام برسد.با این حال مساله بلیت فروشی التونیکی یکی از پروژه های مهم این بازسازی است: گیت های استاندارد و پیشرفته ای را راه اندازی نموده ایم که نصب آنآغاز شده است.ضمن اینکه از این پس برای رویدادهای ورزشی در ورزشگاه آزادی سیستم فروش الکترونیکی هم به اجرا در خواهد آمد تا هر کسی در هر جای ایران بتواندبلیت خریده و جایگاه اش را انتخاب کند. برای این بازی 50 درصد گیت ها رونمایی می گردد و تا انتها سال تمامیتونل ها و ورودی های درب غربی و شرقی مجهز به گیت های استاندارد خواهند شد.

3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 130

به "استادیوم آزادی جدید ، از خواب بیدار شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم آزادی جدید ، از خواب بیدار شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید