وجود 1300 عنوان کتاب گویا در کتابخانه دانشگاه تهران

به گزارش آی تی گپ، فاطمه ثقفی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به اینکه تقریبا 1300 عنوان کتاب گویا در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران وجود دارد، اظهار کرد: در پی همکاری کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با واحد هنرهای زیبا برای گویا سازی منابع کتابخانه ای برای نابینایان و مشارکت فعالانه این واحد با استودیو رسانه کتابخانه مرکزی، کتابخانه دانشگاه تهران از استادیار دانشکده هنرهای زیبا هادی آذری ازغندی، تجلیل کرد.

وجود 1300 عنوان کتاب گویا در کتابخانه دانشگاه تهران

وی درباره برنامه های دیگر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در زمینه گویاسازی منابع کتابخانه ای ادامه داد: گویا سازی خطبه غدیر به دو زبان فارسی و عربی در بهار سال گذشته در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران انجام شد، از نمونه فعالیت های دیگر این کتابخانه در زمینه گویاسازی منابع مهم کتابخانة ای است.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران با اشاره به درخواست کتابخانه مرکزی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران گفت: این کتابخانه بعلاوه از واحد هنرهای زیبا درخواست نموده که طرح جلد سی دی خطبه گویا سازی شده غدیر را میان دانشجویان به مسابقه بگذارد تا آن ها فرصت ارائه برترین طرح های خلاقانه خود را پیدا نمایند.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران اضافه نمود: این طرح کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران مورد استقبال رئیس دانشکده هنرهای تجسمی این دانشگاه قرار گرفته است؛ البته استادیار دانشکده هنرهای زیبا نیز بر حمایت از این طرح و دریافت طرح های خلاقانه دانشجویان موافقت نموده است.

ثقفی با اشاره به وجود بیش از 5 هزار عکس تاریخی از دوران قاجار به بعد در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران گفت: براساس توافق های اجرا شده، استادیار دانشکده هنرهای زیبا تاکید نمود برای معرفی کتابخانه براساس منابع آن و تعریف پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان که شرط اجرای آن استفاده از منابع این مجموعه باشد، کوشش می نماید.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران آماده است با برنامه ریزی قبلی شرایط بازدید دانشجویان از بخش های مختلف کتابخانه را فراهم کند، مطرح نمود: استادیار دانشکده هنرهای زیبا به علت نزدیکی کتابخانه مرکزی به دانشکده های هنرهای زیبا تاکید نمودند دانشجویان جدیدالورود خود را برای بازدید از کتابخانه و یادگیری نحوه استفاده از این مرکز در ابتدای سال تحصیلی به کتابخانه بیاورند.

ثقفی با تاکید بر اهمیت مشارکت میان کتابخانه مرکزی با سایر واحدهای دانشگاه تهران اظهار کرد: کتابخانه مرکزی، آماده پذیرش همه استادان و دانشجویان است. شایسته است استادان به همراه دانشجویانشان در کتابخانه حضور یابند و از ابعاد مختلف به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه نمایند تا این فرهنگ در حوزه های مختلف تخصصی نیز توسعه پیدا کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 مرداد 1402 بروزرسانی: 6 مرداد 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2376

به "وجود 1300 عنوان کتاب گویا در کتابخانه دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 1300 عنوان کتاب گویا در کتابخانه دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید