نمکی: راه برون رفت از بحران دست دراز کردن به سوی آمریکا و اروپا نیست

به گزارش آی تی گپ، وزیر بهداشت گفت:بنده معتقدم راه برون رفت از بحران ها دراز کردن دست و پا به سوی اروپا و آمریکا نیست.

نمکی: راه برون رفت از بحران دست دراز کردن به سوی آمریکا و اروپا نیست

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید نمکی، وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از طرح های پژوهشی و فناوری در وزارت بهداشت با تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران، گفت:اگر واقعا مملکتی بخواهد در راستای توسعه قدم برداردارد موثرترین فاکتور را پژوهش می دانم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه اندیشه جستجو گرایانه را فقط در دانشگاه ها تعقیب می کنیم در حالی که باید روحیه پژوهشگرانه را در بچه ها در مدرسه ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید روح جستجو گر و مطالبه گر را در مدرسه شروع کنیم، اضافه نمود: اولین تقاضای بنده از بزرگان نظام این است که مدرسه را اولین پایگاه جستجو گری دنبال نمایند.

نمکی با تاکید بر اینکه بزرگترین نقطه قوت ما این است که بر داشته های خودمان تکیه کنیم، گفت: اگر به دانش و دانشمند داخلی تکیه کردیم و توانمندی را در درون مرز های خود توجه کردیم از این شرایط سخت عبور می کنیم.

وی بیان داشت: بنده معتقدم راه برون رفت از بحران ها دراز کردن دست و پا به سوی اروپا و آمریکا نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به توجه وزارت بهداشت به شرکت های دانش بنیان، ابراز داشت: بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان فعالیت می نمایند که 1500 شرکت در حوزه سلامت فعال هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قبل از ورود کرونا به کشور تست PCR را راه انداختیم، بیان داشت: ابتدا ما برای ماسک و لباس های محافظتی بشدت گرفتار بودیم، اما در کمتر از 50 روز شرکت های دانش بنیان ما علاوه بر اینکه این لوازم را ساختند، قدرت صادر کردن را هم بدست آوردیم.

نمکی با اشاره به کوشش داروسازان کشور در فراوری دارو های موثر در درمان بیماران کرونایی، اعلام کرد: به محض اینکه فهمیدیم داروی بر بیماران کرونایی اثر گذار است کار خود را شروع کردند و با قیمت کمتر از یک صدم دارویی که در بیرون از کشور می فروختند یا حتی به ما نمی دادند، فراوری کردیم.

وی با انتقاد شدید از حرف های دروغ آمریکا مبنی بر تحریم نبودن ارسال دارو به ایران، ابراز داشت: آمریکا بر خلاف این گفته خود که دارو خارج از تحریم قرار گرفته است، بزرگترین ظلم تاریخ را به مردم ایران در این ایام شیوع کرونا وارد کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر کاربردی بودن تحقیقات در حوزه های مختلف، گفت: هرگز مقاله صرف مشکل گشای کشور در حال توسعه نیست؛ باید مقاله برای راهگشایی برای مسائل کشور و حلقه ای برای پیوستن حلقه های دیگر برای فراوری ملی باشد؛ باید تحقیقات را به سمت راهکاری برای حل مسائل کشور سوق دهیم.

نمکی یادآور شد: اگر تحقیقات ما بتواند منتهی به کاهش مرگ و میر، ناتوانی کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سطح تندرستی مردم و کاهش از کار افتادگی نیرو های مولد باشد، بسیار اثر گذار و ارزشمند خواهد بود.

وی اضافه نمود: تحقیقات ما در دانشگاه های علوم پزشکی می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسعه ملی، افزایش در آمد ناخالص ملی، افزایش طول عمر و امید به زندگی و کاهش هزینه های نظام سلامت نقش آفرینی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1478

به "نمکی: راه برون رفت از بحران دست دراز کردن به سوی آمریکا و اروپا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمکی: راه برون رفت از بحران دست دراز کردن به سوی آمریکا و اروپا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید