نمایش آثار هنرمندان کردستان عراق در لندن

به گزارش آی تی گپ، آن دسته از آثار هنری هنرمندان کردستان عراق که از سلاح های شیمیایی صدام حسین و تخریب آثار باستانی و فرهنگی داعش جان سالم به در برده اند در یک گالری هنری واقع در لندن به نمایش گذاشته می شوند.

نمایش آثار هنرمندان کردستان عراق در لندن

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گاردین، هنرمندان کردستان عراق تابلوهای نقاشی خود را در کنار چیدمان های هنری (installation) به نمایش می گذارند. برای خلق چیدمان های این نمایشگاه از آثار باستانی همچون کتیبه های آشوری متعلق به 700 پیش از میلاد مسیح که توسط نظامیان داعش صدمه دیده اند، استفاده شده است.

این نمایشگاه بخشی از سری مراسم هایی است که به مناسبت دهمین سالاروز تاسیس خیریه بریتانیایی گولان (Gulan) - خیریه ای برای ترویج و اشاعه فرهنگ کرد - ترتیب داده شده اند.

حمید یکی از هنرمندان کردستان عراق است که آثارش در گالری P21 نمایشگاه جاده ای به سمت کردستان نمایش داده می گردد. ریچارد وایلدینگ مدیر نمایشگاه جاده ای به سمت کردستان ، چیدمان حمید در این نمایشگاه را تصویر هنری بی نظیری از خداحافظی با افرادی که روزی دوست شان داشته اید توصیف کرد.

عکس هایی از کتاب های باستانی که توسط یک پدر روحانی نجات یافته اند نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد.

در بین آثار هنری 18 هنرمند، آثار هنری یک یکی از سربازان پیشین پیشمرگ که حالا به یک هنرمند بین المللی تبدیل شده است نیز حضور دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 452

به "نمایش آثار هنرمندان کردستان عراق در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش آثار هنرمندان کردستان عراق در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید