نخست وزیر تایلند خواهان مذاکره با مخالفان شد

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: نخست وزیر تایلند از رهبران معترض و احزاب سیاسی مختلف دعوت کرد تا در مورد زمان برگزاری انتخابات مذاکره و رایزنی نمایند.

نخست وزیر تایلند خواهان مذاکره با مخالفان شد

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ نخست وزیر تایلند در حالی از رهبران مخالف و احزاب سیاسی دعوت نموده است تا در نشستی برای آنالیز زمان برگزاری انتخابات زودهنگام شرکت نمایند که معترضان با برگزاری انتخابات 2 فوریه به شدت مخالفت نموده و خواهان استعفای نخست وزیر پیش از برگزاری هر انتخاباتی شده اند.

بر اساس این گزارش مخالفان دولت به شدت نگران این مساله هستند که در انتخابات آینده نیز نخست وزیر و حزب حاکم به پیروزی برسند. کمیسیون انتخابات تایلند نیز از دولت خواسته است تا زمان برگزاری انتخابات را به تاخیر بیندازد.تحولات سیاسی تایلند در شرایطی است که معترضان از امروز دوشنبه کوشش خود برای به تعطیلی کشاندن شهر بانکوک پایتخت را شروع نموده اند و نیروهای پلیس نیز هیچ کوششی برای جلوگیری از این اقدام انجام نداده است.

یک عضو کمیسیون انتخابات تایلند پیشنهاد نموده است تا انتخابات آینده این کشور 4 می برگزار گردد. وزرای دولت تایلند با به تاخیر افتادن انتخابات مخالفت نموده اند. اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 493

به "نخست وزیر تایلند خواهان مذاکره با مخالفان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر تایلند خواهان مذاکره با مخالفان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید