مقاله: چگونه گچ دیوار را ترمیم کنیم؟

به گزارش آی تی گپ، اما سوال این است که چرا گچ دیوار می ریزد؟ ریختن گچ دیوار علت های گوناگونی می تواند داشته باشد. یکی از علت های معمول ریختن گچ، ترکیدن لوله آب یا فاضلاب در دیوار و نشت آب و رطوبت است. البته در مناطق بارانی و با محیط شرجی، ممکن است تخریب گچ دیوار به این علت باشد که دیوار را به اندازه کافی عایق کاری نکرده باشید.

مقاله: چگونه گچ دیوار را ترمیم کنیم؟

ابتدا برای گرفتن تصمیم های بهتر در زمان بازسازی ساختمان، لازم است بدانید که چرا دیوار را گچ کاری می کنند؟ برای پنهان کردن تاسیسات ساختمان مانند لوله های آب و گاز و سیم های برق، دیوارها را گچ کاری می کنند تا در جای خود ثابت بمانند و به راحتی آسیب نبینند. همچنین برای آماده کردن دیوار برای لایه نهایی مانند رنگ یا کاغذ دیواری، برای آن که سطح صاف تری نسبت به سطح آجری داشته باشیم، دیوار را گچ کاری می کنیم.

در مرحله اول باید قسمت تخریب شده را از دیوار جدا کنید. این کار را می توان با استفاده از یک تیغ یا کاردک مخصوص انجام داد. در این مرحله دیوار باید کاملا از ناهمواری ها صاف شود تا سطحی کاملا یکدست درست شود. برای اطمینان بیشتر می توانید از سمباده استفاده کنید.

در مرحله دوم شما پس از خالی کردن دیوار از آسیب ها و ناهمواری ها، باید آن را با گچ پر کنید. مواد گچ را داخل ظرفی مناسب بریزید و با آب مخلوط کنید. بعضی مواقع لازم است که قسمت خالی دیوار چند بار گچ کاری شود. پس در زمان بازسازی ساختمان خود باید اجازه دهید که گچ اولیه تا حدودی خشک شود. این کار کمک می کند تا متوجه شوید گچ کاری را تا چند لایه باید انجام دهید تا دیوار یک دستی داشته باشید. این مرحله نیاز به صبر و حوصله دارد و نتیجه آن کاملا به زمانی دارد که برای آن صرف می کنید.

منبع مقاله: چگونه گچ دیوار را ترمیم کنیم؟

انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1947

به "مقاله: چگونه گچ دیوار را ترمیم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چگونه گچ دیوار را ترمیم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید