مصطفی هاشمی: تحلیل درستی از عملکرد تیمم در لیگ بسکتبال ندارم

به گزارش آی تی گپ، مصطفی هاشمی که برای نخستین بار به عنوان مربی تیم شیمیدر در لیگ بسکتبال حضور داشت و با این تیم عنوان سوم رقابت های لیگ را به دست آورد در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص عملکرد تیمش در این فصل از رقابت ها شرح داد.

مصطفی هاشمی: تحلیل درستی از عملکرد تیمم در لیگ بسکتبال ندارم

وی گفت: به عنوان مربی نمی توانم تحلیل درست و کاملی از عملکرد تیمم در این فصل از مسابقات داشته باشم چون شاید قضاوتم بیشتر مبتنی بر حمایت و دفاع از عملکرد باشد تا تحلیل درست و منطقی از واقعیت های تیم، به نظرم کارشناسان درست ترین و منطقی ترین تحلیل را می توانند داشته باشند. البته نه فقط در خصوص شیمیدر بلکه در خصوص همه تیم ها همینطور است.

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر قم بر حمایت همه جانبه مدیریت باشگاه از این تیم تاکید نمود و یادآور شد: مسئله مهم در رابطه با شیمیدر و حضورش در این فصل از رقابت ها حمایت کاملی بود که از طرف باشگاه داشت. این حمایت و همراهی در تمام مراحل و بعد از رقم خوردن هر نتیجه ای انجام شد. در کل اینکه مجموعه باشگاه، مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تمام کوشش خود را داشتند تا تیم بهترین نتیجه ممکن را در مسابقات بگیرد.

هاشمی در این رابطه ادامه داد: طبیعی است که نتیجه این کوشش ها فقط برد نبود، باخت هایی هم در کارنامه تیم ثبت شد. باید این مسئله را مورد توجه قرار داد که برد و باخت ذات ورزش است، نباید اینگونه باشد با یک پیروزی تاج سر شویم و با یک باخت هم منفور.

وی با تاکید بر اینکه بازیکن در هر تیمی رکن اصلی به حساب می آید، گفت: به عنوان مربی این گواه را می دهم که بازیکنانم در تمام مراحل لیگ و برای همه دیدارها به معنای واقعی کوشش کردند و عرق ریختند تا نتیجه موردنظرشان حاصل گردد. مهم هم همین کوشش است و اینکه در راستا دستیابی به اهداف آن را نادیده نگرفت. کوشش بازیکنان شیمیدر از شروع دیدارها تا زمان سرانجام آن برایم قابل توجه و احترام است.

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر قم در پاسخ به این پرسش که خود شما از نتیجه تیمتان و عنوان سومی که در لیگ برتر به دست آوردید رضایت دارید؟ گفت: هر پاسخی بدهم شاید حکم شمشیر دو لبه را داشته باشد. روحیه خودم به گونه ای است که با عنوان سومی راضی نمی شوم. در مجموع به راحتی و با هر نتیجه ای قانع نمی شوم. حتی وقتی با دوستانم مسابقه تفریحی دارم هم کسب برد برایم اهمیت دارد.

هاشمی تاکید نمود: شاید من به عنوان سرمربی تیم شیمیدر از عنوان سوم این تیم راضی نباشم و این عنوان نتوانسته باشد رضایتم را جلب کند اما اینکه صندلی سومی مناسب شیمیدر بود و شایسته کسب آن را داشت یا نه، پرسشی است که باید کارشناسان به آن پاسخ بدهند.

وی همچنین در ارزیابی کلی خود از این فصل لیگ برتر بسکتبال و چگونگی برگزاری آن گفت: این فصل از مسابقات به خاطر کرونا متفاوت از دیگر ادوار برگزار گردید. فدراسیون تمام کوشش خود را برای برگزاری بدون نقص مسابقات داشت اما به هر حال این فصل با کاستی هایی هم همراه بود که آنالیز آنها توسط کارشناسان می تواند برای سایر ادوار لیگ نتیجه بخش باشد.

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر توضیح داد: همین که با وجود کرونا فدراسیون اقدام به برگزاری لیگ کرد و اینگونه خانواده بسکتبال که شامل خود فدراسیون، باشگاه ها، مربیان، بازیکنان و حتی رسانه ها می گردد را یکجا جمع کرد، جای تقدیر دارد. به هر حال شرایطی داشتیم که هیچکسی تجربه ای بابت آن نداشت. در این شرایط ذره ذره به جلو حرکت شد.

مصطفی هاشمی گفت: از کم و کاستی های لیگ سال جاری می توانیم برای فصل آینده و برگزاری بهتر آن استفاده کنیم به شرطی که این کمبودها خیلی کارشناسانه آنالیز شوند و خروجی آنها ملاک عمل قرار بگیرد. باید به گونه ای پیش برویم که سال آینده خانواده بسکتبال بیشتر و نزدیک تر کنار هم باشند. اصلا باید قدر این با هم بودن ها را دانست. همین چند روز پیش مرحوم علی شکوری را از دست دادیم. فردی که برای بسکتبال زحمات زیادی کشید اما حالا دیگر کنارمان نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1705

به "مصطفی هاشمی: تحلیل درستی از عملکرد تیمم در لیگ بسکتبال ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی هاشمی: تحلیل درستی از عملکرد تیمم در لیگ بسکتبال ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید