بسکتبال زنان ایران می خواهد نشان دهد بعد از سال ها محرومیت حرفی برای گفتن دارد

به گزارش آی تی گپ، تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران از آمادگی بالای شاگردانش برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک اطلاع داد.

بسکتبال زنان ایران می خواهد نشان دهد بعد از سال ها محرومیت حرفی برای گفتن دارد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، نیکا بیک لیک لی سرمربی تیم ملی بسکتبال سه به سه بانوان کشورمان در مورد حضور در رقابت های انتخابی المپیک توکیو که به میزبانی اتریش برگزار می گردد، گفت: خداراشکر اردوهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم، اوایل بازیکنان به دلیل مسابقات لیگ را به خاتمه رسانده بودند، اما سعی کردیم خیلی زود آن ها را به تمرینات بسکتبال سه نفره سرعت و قدرت بالاتری دارد، برگردانیم. طبق پیشبینی هایی که داشتیم، وقتی آغاز به تمرین کردیم بازیکنان خیلی زود تغییر رویه دادند. در این اردو کورت که زمین اختصاصی بسکتبال 3×3 است، تهیه شده بود. اردوهای خوبی داشتیم و اگر بخواهیم آمادگی بازیکنان را از روز اول تا آخر مقایسه کنیم، تفاوت بسیار چشمگیر بود.

وی ادامه داد: در رقابت های اتریش تعداد تیم ها بیشتر و رقابت ها سنگین تر است. تیم های تایلند، ژاپن، استرالیا و اوکراین با ما همگروه هستند. تایلند و ژاپن نسبت به تیم اوکراین، حریف های شناخته شده تری هستند. تیم زیر 23 سال کشورمان پیش از این در رویدادهای قبلی با اوکراین بازی داشته، اما تیم عظیمسالان ما تا به حال روبه روی اوکراین بازی ننموده است. ما در رویدادهای مختلف با سه تیم تایلند، ژاپن و استرالیا بازی داشتیم، استرالیا و ژاپن دو تیم صاحب نام هستند اما تایلند یک تیم نوپا در بسکتبال سه نفره است که طی چند سال اخیر به صورت کاملا تخصصی در این رشته فعالیت می نماید.

بیک لیک لی توضیح داد: فیلم بازی های تیم های حریف دیده شده و آنالیزهای لازم نیز اجرا شده است، بنابراین تیم ها برای ما شناخته شده هستند. این بار است که این رخ داده و تیم ملی بسکتبال 3×3 بانوان کشورمان می تواند در یک رویداد برای کسب سهمیه المپیک بجنگد. در حال حاضر جزو 20 تیم اول جهان هستیم و این یک اتفاق بسیار عظیم است. بچه ها می دانند که اگر بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم، عظیمترین اتفاق در تاریخ زندگی ورزشی خودشان و تاریخ ورزش کشور عزیزمان را رقم خواهند زد، بنابراین خیلی انگیزه دارند و خیلی سخت تمرین کردند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه به سه بانوان کشورمان خاطر نشان ساخت: طی اردوهایی که داشتیم، روزی 2 بار تمرین می کردیم و به صورت مداوم تمرینات بدنسازی داشتیم. در این مدت همچنین به دلیل شرایط کرونا، بازیکنان خودشان را قرنطینه نموده بودند تا بتوانند به تیم ملی خدمت نمایند. روزهای سختی را گذراندیم، انشالله بتوانیم نتیجه خوبی به دست بیاوریم. انگیزه ها بسیار بالاست، باتوجه به گروه بندی ها بازی های بسیار سختی پیش رو داریم. تمام تیم هایی که به این مرحله رسیدند تا بتوانند در رویدادهای کسب سهمیه المپیک شرکت نمایند، همه از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند. بسکتبال سه نفره را خیلی حرفه ای دنبال و در رویدادهای مختلف فیبا شرکت می نمایند. اما تیم ما از آخرین رویداد بین المللی یعنی جام جهانی 2019، در هیچ تورنمنت بین المللی حضور نداشته است. همین موضوع قطعا کار ما سخت تر می نماید، ولی همه تلاشمان را می کنیم تا بهترین بازی ها را از خودمان به نمایش بگذاریم و نشان دهیم که ما هم بعد از سال ها محرومیت حرفی برای گفتن در بسکتبال به خصوص بسکتبال 3×3 داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1751

به "بسکتبال زنان ایران می خواهد نشان دهد بعد از سال ها محرومیت حرفی برای گفتن دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسکتبال زنان ایران می خواهد نشان دهد بعد از سال ها محرومیت حرفی برای گفتن دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید