مرکز دیابت در کرمان راه اندازی می گردد

به گزارش آی تی گپ، رئیس اتاق کرمان با اشاره به فعالیت های اتاق کرمان در حوزه مسئولیت های اجتماعی به ویژه در دوران شیوع کرونا و یاری به حوزه بهداشت و درمان استان گفت: در ادامه اینگونه فعالیت ها از مجمع خیرین سلامت سیرجان با توانمندی بالایی که دارد درخواست می کنیم که با نگاه فرا شهرستانی و استانی، راه اندازی مرکز دیابت مدرن در کرمان را پیگیری کند.

مرکز دیابت در کرمان راه اندازی می گردد

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست مجمع خیرین سلامت شهرستان سیرجان ادامه داد: بعلاوه خیرین بخش سلامت به کمک اتاق بشتابند تا بتوان نقشه راه و اولویت های درمان استان تهیه و تدوین گردد و برای ایجاد زیر ساخت های لازم اقدامات مناسب صورت گیرد.

در ادامه این نشست مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد گفت: باید مقدمات و زیرساخت های پیشگیری از دیابت را فراهم و آگاهی لازم را به مردم ارائه داد. محمدرضا آقایی، اعلام کرد: به کمک خداوند متعال بخش خصوصی در این زمینه خدمات ارزنده ای ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه بایستی زمینه مراقبت دائم از بیماران دیابتی را فراهم کرد، اضافه نمود: طرح کنترل دیابت در بین ادارات و ارگان های دولتی و غیردولتی اجرا و این مسئله در سازمان ها و دستگاه های مختلف ترویج گردد.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: در ایران فعالیت پزشکی بیشتر به سمت درمان محور سوق داده شده و متاسفانه در مسئله پیشگیری کمتر اقدام شده که این ضعف بسیار بزرگی است.

غلامعباس محمدی، به نقش پررنگ رژیم غذایی در این بیماری اشاره و اعلام کرد: بایستی اطلاع رسانی وآموزش لازم در مورد رژیم غذایی به افراد ارائه گردد تا بتوان به نحو شایسته با این معضل مبارزه کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2056

به "مرکز دیابت در کرمان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز دیابت در کرمان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید