دانشجوی اسفراینی در مسابقات جهانی نوآوری های نقره تسلا مدال برنز گرفت

به گزارش آی تی گپ، سرپرست تیم اختراعات ایران گفت: مبینا قزی، دانشجوی اسفراینی توانست در مسابقات جهانی نوآوری های برتر تسلا و رقابت های ARCA در حوزه مقابله با کرونا به مدال نقره دست یابد.

دانشجوی اسفراینی در مسابقات جهانی نوآوری های نقره تسلا مدال برنز گرفت

امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم اختراعات ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، به کسب رتبه دانشجوی اسفراینی در مسابقات دنیای نوآوری تسلا و مسابقات ARCA کرواسی اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا در دنیا باعث شد تا همه کشور ها سیاست هایی را برای پیشگیری و درمان این بیماری با نوآوری و خلاقیت درپیش گیرند.

محمدی کوشکی گفت: بسکمک از مسابقات دنیای و یا دانشگاه های برتر دنیا که در سال های قبل با سموضوعات دیگر بود از ابتدای شروع کرونا موضوع این رقابت های دنیای نواوری های مرتبط با کرونا بوده است.

سرپرست تیم اختراعات ایران با بیان اینکه در این مسابقات هر ساله گروهی از مخترعین و نوآوران ایرانی نیز حضور می یابند، ادامه داد: همزمان با شیوع کرونا در ایران نیز بسکمک از جوانان و شرکت های فناور و دانش بینان، محصولات نوآورانه ای را ساختند یا مخترعان و نوآوران، پژوهش و تحقیقات خود را به جامعه دنیای ارائه کردند.

وی با بیان اینکه موضوع نوآوری در رقابت های دنیای مخترعان در حوزه مقابله با کرونا بوده است، گفت: تیم اختراعات ایران در مسابقات دنیای نواوری های برتر تسلا و رقابت های ARCA کرواسی توانست با نواوری های مرتبط با کرونا مدال نقره این مسابقات دنیای را به خود اختصاص دهد.

محمدی کوشکی گفت: در این مسابقات مبینا قزی از اسفراین، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با نوآوری دستگاه هوشمند پیشگیری و کمک به استفاده دارو های مصرفی بیماران کرونایی در این مسابقات حضور داشت.

وی ادامه داد: همچنین خانم قزی با پروژه بیمارستان هوشمند و ربات هوشمند پیشگیری در مقابل کرونا در مسابقات دنیای نواوری افریقا توانست مدال برونز و نقره را کسب کند.

سرپرست تیم اختراعات ایران گفت: سیدمحمد ارین اکبری توانست در مسابقات دنیای نواوری و اختراعات ترکیه که بزرگ ترین مسابقات دنیای دنیا است با حضور 150 کشور 3 هزار مخترع مدال طلا و نقره این رقابت هارا با نواوری (فرمول موفقیت ژنتیکی، ارین اکبری) از سازمان مالکیت فکری ترکیه و سازمان مالکیت فکری دنیای wipo و ریاست جمهوری ترکیه دریافت کند.

وی گفت: در این رقابت ها من نیز با پروژه دستگاه های پیشگیری در مقابل کرونا حضور داشتم که مدال نقره مسابقات ترکیه و کرواسی را کسب کردم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1706

به "دانشجوی اسفراینی در مسابقات جهانی نوآوری های نقره تسلا مدال برنز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجوی اسفراینی در مسابقات جهانی نوآوری های نقره تسلا مدال برنز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید