مدیران اپراتورها خواستار تغییر در قوانین اتحادیه اروپا شدند

به گزارش آی تی گپ، مدیران ارشد شرکت های مخابراتی در کنگره جهانی موبایل خواستار ایجاد قوانین جدیدی مبتنی بر فناوری 5G و شرایط زمان حاضر شده اند.

مدیران اپراتورها خواستار تغییر در قوانین اتحادیه اروپا شدند

مدیران ارشد اپراتورهای مخابراتی خواستار تغییر در چهارچوب قانونی اتحادیه اروپا هستند. آنها با استفاده از پلتفرم کنگره جهانی موبایل خواسته هایشان برای نظارتی یکپارچه در سراسر این بلوک 27 کشوری را اعلام کردند.

خوزه ماری آلوارز پالت مدیر ارشد اجرایی شرکت تلفونیکا در یک سخنرانی مربوط به شروع کنگره جهانی موبایل گفت: چهارچوب رگولاتوری اتحادیه اروپا کاملاً قدیمی است. قوانین امروز بر مبنای شبکه هایی هستند که قرن گذشته ایجاد شده بودند.

تیم هوتگس مدیر ارشد اجرایی دویچه تله کام هم گفت: فضای مخابراتی اروپا به علت وجود 27 نوع مجموعه قوانین مختلف در حال از هم گسیختن بود. از سوی دیگر سرویس های پیغام رسان مانند واتس اپ و مایکروسافت به طور مجانی از زیربنای شبکه های مخابراتی استفاده می کردند.

او در ادامه اضافه نمود: باید از خواب بیدار شویم و یک فضای عادلانه برای فعالیت در صنعت ایجاد کنیم. ما به سیاستمداران بزرگی احتیاج داریم که چشم اندازی برای اروپا مشخص نمایند.

کمیسیون اتحادیه اروپا طرحی برای اتصال به اینترنت فراهم نموده که تا 2030 میلادی با استفاده از شبکه Gigabit تمام خانوارهای اروپایی را پوشش می دهد و منطقه ها پر جمعیت هم تحت پوشش اینترنت نسل پنجم قرار می گیرند.

اپراتورها باید چند میلیارد دلار جهت دریافت مجوز و ساخت شبکه سرمایه گذاری نمایند. این در حالی است که حاشیه سود آنها و بعلاوه میانه درآمدشان به ازای هر کاربر هم در حال کاهش است.

درهمین راستا مدیران ارشد اجرایی شرکت نماینده در کنگره جهانی موبایل خواستار همکاری بیشتری بین دولت ها و شرکت ها برای اجرای طرح بلندپروازانه 5G اروپا هستند.

از سوی دیگر ساخت شبکه های 5G احتیاجمند میلیاردها دلار سرمایه است و اپراتورهای مخابراتی هم سعی دارند تا از پتانسیل رشد کسب و کارهای نو مربوط به فناوری های نسل آینده استفاده نمایند.

طبق اطلاعات سازمان GSMA(برگزارنماینده کنگره جهانی موبایل) صنعت مخابرات از هم اکنون تا 2025 میلادی حدود 900 میلیارد دلار سرمایه گذاری می نماید و 80 درصد آن در حوزه 5G، ارتباطات موبایل است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1819

به "مدیران اپراتورها خواستار تغییر در قوانین اتحادیه اروپا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران اپراتورها خواستار تغییر در قوانین اتحادیه اروپا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید