مخوف ترین ماهی اقیانوس آرام با 550 دندان

به گزارش آی تی گپ، در عمق اقیانوس آرام نوعی ماهی با ظاهری بسیار وحشتناک زندگی می نماید که دارای بیش از 550 دندان است.

مخوف ترین ماهی اقیانوس آرام با 550 دندان

در قلب اقیانوس آرام مخوف ترین ماهی به نام Lingcod زندگی می نماید که بیش از 550 دندان دارد و خیلی سریع رشد می نماید. به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی استار، این ماهی وحشتناک ترین ماهی اقیانوس آرام محسوب می گردد و دارای دندان هایی است که همگی مانند تیغ هستند.

وحشتناک ترین ماهی اقیانوس آرام

روغن ماهی دراز(Ophiodon elongatus) از پر دندان ترین حیوانات در طبیعت است.

555 دندان آرواره های این نوع ماهی را پوشانده است اما اکنون مطالعات نو نشان می دهد که دندان های این ماهی ها با همان سرعتی که رشد می نماید، می افتند.(روزانه حدود 20 دندان این ماهی می افتند.)

کارلی کوهن(Karly Cohen)، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه واشنگتن می گوید: تمام استخوان های درون دهان این ماهی با دندان پوشیده شده است.

روغن ماهی دراز

روغن ماهی دراز(Lingcod) یک ماهی درنده است که در شمال اقیانوس آرام زندگی می نماید. طول این ماهی ها هنگام بلوغ به 50 سانتی متر می رسد و بعضی از آن ها از این محدوده فراتر می فرایند و تا 1.5 متر قد می کشند.

این ماهی ها به جای دندان پیشین، آسیا و نیش، صدها دندان تیز و میکروسکوپی روی آرواره های خود دارند. کام آن ها نیز با صدها ریزدندان تیز پوشیده شده است.

پشت یک ردیف از آرواره های آن ها ردیف دیگری از آرواره های حلقه ای وجود دارد که این ماهی برای جویدن غذا از آن ها استفاده می نماید.

اگرچه این نوع دهان و دندان در دنیای پستانداران عجیب به نظر می رسد اما دهان روغن ماهی دراز در میان ماهی های استخوان دار تقریبا عادی است و آن را تبدیل به گونه ای خاص برای مطالعه می نماید.

کوهن و امیلی کار(Emily Carr) نویسنده اصلی مطالعه و دانشجوی کارشناسی زیست شناسی از دانشگاه فلوریدا جنوبی برای به دست آوردن تعداد دندان هایی که روزانه از دست می رود 20 ماهی را درون مخزن آب نگهداری کردند. دندان های این ماهی ها بسیار کوچک است و بنابراین فهمیدن سرعت از دست رفتن دندان ها کار آسانی نبود. آن دو نمی توانستند به راحتی دندان ها را از کف مخزن جمع آوری نمایند. بنابراین محققان ماهی ها را درون مخزنی از رنگ قرمز رقیق قرار دادند تا دندان های آن ها رنگی گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب راه دور کردن پشه ها و حشرات چیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2175

به "مخوف ترین ماهی اقیانوس آرام با 550 دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخوف ترین ماهی اقیانوس آرام با 550 دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید