مازندران قطب گردشگری روستایی در کشور

به گزارش آی تی گپ، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مازندران با طبیعت بی نظیر خود یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می گردد.

مازندران قطب گردشگری روستایی در کشور

علی اصغر مونسان در افتتاح خانه بوم گردی آوای باران در دهستان 3000 روستای یاندشت تنکابن با بیان اینکه مازندران با طبیعت بی نظیر یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می گردد، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت های بوم گردی بسیاری است که سبب می گردد پای گردشگران خارجی به این استان باز گردد.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی گاها این واحد های بوم گردی را به هتل های پنج ستاره ترجیح می دهند، توضیح داد: نزدیک شدن با آداب و رسوم جوامع محلی و آشنایی با آن باعث حرکت گردشگران خارجی به سمت این واحد ها می گردد.

طبیعت گردی نیز در مازندران موضوع مهمی است که امیدواریم طبیعت گردی همانند بخش های دیگر گردشگری مازندران سرآمد باشد.

مونسان با اشاره به اینکه این نوع ظرفیت ها موجب می گردد تا گردشگری انفرادی که ایجاد اقتصاد برای مازندران نداشته تبدیل به تورهای گردشگری گردد، گفت: تورهای گردشگری عواید مالی خوبی برای جوامع محلی داشته و ایجاد اشتغال بیشتری می نماید.

سیف الله فرزانه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه افتتاح واحدهای بوم گردی در این استان در واقع شناسایی ظرفیت گردشگری روستایی و رسیدن به مقصد گردشگری است، اظهار کرد: هدف توزیع متوازن گردشگر در کشور و بازگشت به فرهنگ بومی و محلی در مازندران است.

در حال حاضر صد و 60 واحد بوم گردی در مازندران پروانه بهره برداری داشته و در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد: 500 درخواست مجوز احداث واحد های بوم گردی در این استان در حال آنالیز است و امیدواریم به آن هدف که گردشگری روستایی بوده، برسیم.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 483

به "مازندران قطب گردشگری روستایی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران قطب گردشگری روستایی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید