فرار صدها زندانی در لیبی

به گزارش آی تی گپ، منابع خبری چهارشنبه شب(به وقت محلی) گزارش دادند که صدها زندانی در شهر صرمان واقع در غرب طرابلس، پایتخت لیبی از زندان فرار کردند.

فرار صدها زندانی در لیبی

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دولت وفاق ملی لیبی اعلام نمود؛ 393 نفر از زندانیان شهر صرمان هنگامی که نیروهای نظامی در حال بازپس گیری این شهر از نیروهای خلیفه حفتر بودند، از خلاء امنیتی استفاده کرده و از زندان گریختند.

دولت وفاق ملی لیبی از زندانیان فراری خواسته که خود را تحویل مراجع قانونی دهند و همچنین به نیروهای نظامی دستور داده شده که فوراً زندانیان را به زندان بازگردانند.

شهر صرمان دو روز پیش توسط نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از کنترل نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی خارج شد.

نیروهای حفتر که توسط امارات، عربستان، روسیه، مصر و اردن و برخی کشورهای اروپایی حمایت می شوند، از 4 آوریل 2019 (15 فروردین 98) حملات خود به طرابلس را آغاز و از 12 دسامبر گذشته (21 آذر) نیز به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کرده بودند.

لیبی پس از برکناری معمر قذافی عملاً به دو بخش تقسیم شده است. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش، کنترل امور را در دست گرفته است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1067

به "فرار صدها زندانی در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار صدها زندانی در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید