شهرهای ساحلی تایلند

به گزارش آی تی گپ، کشور تایلند کشور ساحل های زیبا و نیلگون است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. شهرهای ساحلی تایلند به دلیل زیبایی ظاهریشان هر ساله افرادی را به خود جذب می نمایند و از این حیث رکوردار می باشند. می توان گفت شهرهای ساحلی تایلند بسیار زیاد هستند، زیرا این کشور از قسمت های زیادی با دریا در ارتباط است. ما نیز در این متن قصد داریم به شهرهای ساحلی تایلند و سواحل آن با آب های شیشه ای پرداخته و ویژگی های آن ها را مورد آنالیز قرار دهیم. از این که ما را تا سرانجام متن همراهی می نمایید بسیار متشکریم.

شهرهای ساحلی تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

تایلند

تایلند کشوری است زیبا و پر رفت و آمد، که در شبه جزیره هند و چین در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. شهرهای ساحلی تایلند به واسطه سواحل زیبایشان در کل دنیا معروف شده اند و خواستگاه بسیاری از افراد می باشد. زبان رسمی مردم این کشور، زبان تایلندی می باشد. مذهب مردم تایلند اغلب بودایی است و برخی از آن ها مسلمان هستند. پایتخت این کشور، بانکوک بوده که این شهر پرجمعیت ترین شهر تایلند محسوب می گردد.

این کشور یکی از کشورهای بزرگ است و جمعیتی بالغ بر 64 میلیون نفر را در خود جای داده است. تایلند دارای آب و هوای گرم و خشک، بارانی و خنک می باشد، که افراد باید برای سفر به این کشور به این موضوع توجه کنند و بدانند در چه فصلی به آنجا سفر کنند تا پوشاک و لوازم ضروری را به همراه داشته باشند. شهرهای ساحلی تایلند زبان زد خاص و عام است و هر ساله افراد زیادی برای رفتن به سواحل این کشور و تفریح به آن جا سفر می کنند.

سفر به کشور تایلند

برای سفر به شهرهای ساحلی تایلند قبل از پر کردن فرم ویزا باید ابتدا اقدام به دریافت وقت سفارت تایلند نمایید. سپس در روز مقرر به همراه فرم تکمیل شده و سایر مدارک به سفارت مراجعه کرده، تا مراحل بعدی دریافت ویزا طی گردد. هزینه لازم برای سفر به شهرهای ساحلی تایلند با توجه به موارد مختلف، متفاوت است. به طور مثال انتخاب محل استراحت که هتل 4 یا 5 ستاره باشد، یا این که آلونک های چوبی باشد، در میزان هزینه های شما موثر است. همین طور رستوران انتخابی برای صرف غذا، وسیله حمل و نقل، خرید از فروشگاه ها و مراکز تجاری و ... همگی در مشخص میزان هزینه سفر به شهرهای ساحلی تایلند موثر می باشند.

شهرهای تایلند

از شهرهای زیبا و ساحلی این کشور می توان به بانکوک، ناخون راتچاسیما، ساموت پراکان، چیانگ مای، خن کائن، نونتابوری اشاره کرد. این شهرها دارای زیبایی های منحصر به فرد و جاذبه های توریست زیادی می باشند و عاشقان سفر و سیاحت را به خود جذب می کنند. شهرهای ساحلی تایلند به دلیل داشتن آب های شیشه ای و شفاف بسیار مورد توجه می باشند. این شهرها دارای امکانات رفاهی بسیاری هستند. ما در این متن سعی می کنیم بیشتر به شهرهای ساحلی تایلند توجه نماییم پس ما را همراهی کنید.

شهرهای ساحلی تایلند

از شهرهای ساحلی تایلند می توان به پوکت، پاتایا، هوآهین، کرابی، جزیره فی فی، سامویی و بانکوک اشاره کرد. این شهرها هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. این ویژگی های منحصر به فرد سبب افزایش توریست ها و بازدید کنندگان از شهرهای ساحلی تایلند می شوند. مردم ساکن در این شهرها به کارهایی از قبیل غواصی، ماهی گیری، شنا، کاشت نارگیل، قایق سواری، موج سواری و ... می پردازند. استقبال فراوان از شهرهای ساحلی تایلند باعث شده است، رستوران ها و هتل ها در این شهرها بسیار رونق داشته باشند و از سود سرشار آن استفاده کنند. در واقع جذب توریست یکی از مسائل اقتصادی این کشور است، که سرمایه گذاری خوبی در آن اجرا شده است.

مهم ترین شهر ساحلی تایلند

از مهم ترین شهرهای ساحلی تایلند، می توان به شهر زیبای پوکت اشاره کرد. این شهر ساحلی به دلیل داشتن سواحل زیبا از مهم ترین بخش های گردشگری تایلند می باشد. پوکت دارای ساحل زیبا با آب های شیشه ای، سواحلی برای دریافت دوش آفتاب، مراکز تجاری و گردشگری، هتل های فول امکانات و... می باشد. اغلب افراد برای گذراندن تعطیلات خود شهر ساحلی پوکت را جزو اصلی ترین انتخاب های خود قرار می دهند. افراد برای سکونت و استراحت، می توانند با توجه به توان اقتصادی خود خانه های چوبی و کوچک اما زیبا یا هتل های 4 و 5 ستاره پوکت را انتخاب کنند.

آنالیز دقیق شهر ساحلی پوکت

همانطور که در پاراگراف بالا عنوان شد، از مهم ترین شهرهای ساحلی تایلند از لحاظ گردشگری پوکت بوده؛ که این اهمیت به دلیل داشتن سواحلی زیبا و شیشه ای در کنار طبیعتی جذاب و بکر است. این شهر ساحلی هم مراکز تجاری و رستوران مدرن و مجلل داشته و هم این که در کنار خیابان ها افرادی به فروش غذا می پردازند، که این کار تهیه غذا را برای توریست ها آسان کرده است و با هر بودجه ای می توانند برای خود غذا تهیه کنند. صخره های پوشیده از خز و سبزه سبب دل نشین شدن فضای این شهر ساحلی تایلند شده است.

پاتایا

یکی دیگر از زیبا ترین شهرهای ساحلی تایلند پاتایا بوده که در شرق این کشور قرار گرفته است. این شهر ساحلی تا شهر ساحلی بانکوک حدود 2/5 ساعت با ماشین فاصله دارد. علت جذابیت پاتایا برای توریست ها سواحل زیبای این شهر می باشد که افراد در این سواحل می توانند به شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و غواصی بپردازند. علاوه بر سواحل زیبای پاتایا، این شهر جذابیت های دیگری مانند تفریحگاه ها و امکانات رفاهی زیادی را دارا می باشد. طبیعت پاتایا همانند دیگر شهرهای ساحلی تایلند افراد را به خود مجذوب می نماید. توریست ها در بازدید از شهرهای ساحلی تایلند هیچ گاه پاتایا را فراموش نخواهند کرد.

شهر ساحلی هوآهین تایلند

یکی دیگر از شهرهای ساحلی تایلند، هوآهین می باشد. این شهر در منطقه جنوبی تایلند واقع شده است و فاصه زیادی با بانکوک که پایتخت این کشور محسوب می گردد ندارد. این شهر ساحلی قدمت بالایی داشته و در آن ماهیگیری رواج بسیاری دارد. هوآهین را می توان یکی از سنتی ترین شهرهای ساحلی تایلند لقب داد که در آن امکانات رفاهی بسیار مدرن نیز برای افرادی که به آنجا سفر می کنند، تعبیه شده است. هوآهین یکی از شهرهای ساحلی تایلند محسوب می گردد که بسیار آرام و دلنشین است و افراد می توانند در آن آرامش زیادی داشته باشند. در این شهر شما می توانید ساعت ها به ماهی گیری پرداخته و از آن لذت ببرید. هوآهین دارای هتل ها و مراکز خرید بسیاری نیز می باشد که در انتخاب افراد برای رفتن به این شهر بسیار تاثیر گذار است.

شهر ساحلی کرابی

از دیگر شهرهای ساحلی تایلند شهر زیبا و دلنشین کرابی است. کرابی در واقع یک استان است که ساحل دریای آندامان در آنجا وجود دارد. این شهر نیز یکی از شهرهای ساحلی تایلند می باشد که سالیانه افراد بسیاری برای دیدن و تفریح در آن، به آن جا سفر می کنند. این شهر ساحلی دارای طبیعت بکر و زیبایی می باشد که افراد علاوه بر تفریح در ساحل آن می توانند از این مناطق بکر و دیدنی لذت ببرند و خاطره ای خوب را با خود به همراه داشته باشند. کرابی یکی از شهرهای ساحلی تایلند محسوب می گردد که در آن علاوه بر گردشگری، ماهیگیری نیز بسیار رواج دارد. همانطور که می دانید سفر به قسمت های مختلف تایلند بسیار ارزان است و متقابلاً سفر به کرابی نیز می تواند ارزان باشد. پس می توان نتیجه گرفت در سفر به تایلند، بازدید از این شهر خالی از لطف نیست و می توانید علاوه بر تفریح در ساحل از سایر طبیعت آن نیز بهره ببرید.

جزیره فی فی در تایلند

این جزیره بسیار زیبای تایلند بین پوکت و دریای آندامان قرار گرفته است. جزیره فی فی دن در واقع عضو شهر کرابی می باشد. فی فی دن بزرگ ترین و زیباترین جزیره کرابی به شمار می آید. از بین جزایز کرابی می توان گفت دو جزیره فی فی دن و فی فی لی بسیار زیبا بوده اند و قابلیت سکونت را دارند؛ اما 4 جزیره دیگر فقط جزایر آهکی سر از آب بیرون آورده ای هستند که کسی در آن ها سکونت ندارد، زیرا شرایط لازم برای سکونت را دارا نمی باشند. این جزیره یک جزیره گرمسیر است. افراد در این جزیره به مانند سایر شهرهای ساحلی تایلند به ماهی گیری، غواصی، شنا، کاشت نارگیل و ... می پردازند. اما دلیل جذابیت جزیره فی فی دن فقط این موارد گفته شده نیست. بلکه علت اصلی جذابیت فی فی دن برای توریست ها، ویژگی جالب این جزیره یعنی نداشتن جاده است. حتی تصور وجود نداشتن جاده و نبود ماشین نیز بسیار دل انگیز است، چه برسد به این که جایی در حقیقت به این شکل بدون ماشین وجود داشته باشد.

شهر ساحلی سامویی در تایلند

از شهرهای ساحلی تایلند می توان گفت سامویی در شرق تایلند قرار گرفته است که همانند سایر شهرهای ساحلی تایلند، دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد و این ویژگی های منحصر به فرد شامل سواحل ماسه ای سفید، صخره های مرجانی و درختان نارگیل می باشند. این ساحل از درختان بسیاری پوشیده شده است. می توان گفت این شهر ساحلی همان چیزی است که شما از آن انتظار دارید. سامویی دارای دو فصل گرم و بارانی می باشد.

افراد باید دقت کنند که در چه فصلی به این شهر سفر می کنند، تا متناسب با همان فصل لوازم ضروری را به همراه داشته باشند. مردم سامویی به مانند دیگر شهرهای ساحلی تایلند به غواصی، ماهیگیری، فروش نارگیل و ... مشغول می باشند. سامویی سواحل زیبایی از قبیل ساحل چاونگ، ساحل لامای، ساحل منام، ساحل باپت و ساحل بودای بزرگ را در خود دارد. لازم به ذکر است شهر سامویی فقط شامل این سواحل زیبا نیست، بلکه این شهر دارای آبشارهای زیبا و بی نظیری مانند آبشارهای هین لات و نامونگ می باشد. زیبایی این آبشارها پس از باران دو چندان می گردد و روح را از کالبد جان به بیرون می کشد.

در بسیاری از مکان های سامویی افراد به یاری میمون ها به چیدن نارگیل پرداخته که در نوع خود بسیار جالب است. علاوه بر کسب درآمد به وسیله فروش نارگیل، افراد ساکن سامویی به یاری نمایش دادن میمون ها به صورت تئاتر به درآمد زایی می پردازند. از دیگر برنامه های تفریحی در سامویی نمایش مارها می باشد که این نمایش در ساعات خاصی از روز اجرا می گردد. سامویی باغی به نام باغ پروانه دارد که در این باغ 520 گونه پروانه از پروانه های تایلند قابل مشاهده می باشند. آیا واقعاً این شهر زیبا چیزی برای چشمان شما کم می گذارد که نتوان آن را برای تفریح انتخاب کرد؟

شهر ساحلی بانکوک تایلند

بانکوک علاوه بر اینکه جزء شهرهای ساحلی تایلند می باشد، پایتخت کشور تایلند بوده و بیشترین جمعیت را در خود جای داده است. این شهر هر ساله در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا بیشترین توریست ها را دارد. بانکوک به عنوان مرکز تجاری تایلند نیز به حساب می آید. بنادر، راه آهن و فرودگاه ها به تجاری شدن بانکوک بسیار یاری می کنند. مردم شهر بانکوک به غذا خوردن و خوراکی اهمیت زیادی می دهند. بنابراین صعنت غذایی و رستوران در این شهر بسیار گسترده است و در عین حال، مغازه ها و دست فروشان زیادی به فروش غذاهای متنوع می پردازند و از این طریق درآمدزایی میکنند . این شهر دارای مراکز خرید و فروشگاه های بسیار بزرگ و مجللی می باشد. اگر شما وقت کمی برای گردش در بانکوک را برنامه ریزی کرده باشید، نمی توانید به خوبی همه مناطق این شهر ساحلی را ببینید. زیرا که این شهر مناطق تفریحی و گردشگری بسیاری دارد.

مزایای سفر به شهرهای ساحلی تایلند

از این مزایا می توان به این موضوع اشاره کرد، که سفر به این کشور به هزینه زیادی احتیاج ندارد و افراد نسبت به کشورهای دیگر راحت تر می توانند به تایلند سفر کنند. شهرهای ساحلی تایلند دریاهایی با آب های شیشه ای و صخره هایی پوشیده از خزه دارند، که صحنه های زیبایی را به وجود می آورند؛ شاید این نمای زیبا در کمترین جایی از دنیا قابل مشاهده باشد. این کشور هتل های 4 و 5 ستاره زیادی دارد که از نمونه این هتل ها می توان به هتل دیوانا پلازا پوکت، اشاره کرد. سواحل زیبا، هتل های 4 و 5 ستاره، مراکز تجاری مجلل و بزرگ و ... از جاذبه های این کشور بوده و هیچ چیزی را به عنوان یک مقصد شگفت آور کم ندارد.

چگونگی دریافت ویزای برای سفر به شهرهای ساحلی تایلند

کسانی که قصد سفر به شهرهای ساحلی تایلند را دارند، مانند سفر به تمام کشورهای دنیا قبل از هر کاری باید برای دریافت ویزا اقدام کنند. برای دریافت ویزای تایلند افراد باید فرم درخواست ویزا را از سایت سفارت تایلند دانلود و تکمیل نماید و مدارکی مانند 2 قطعه عکس 6 در 4 رنگی زمینه سفید تمام رخ، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، فرم در خواست ویزای توریستی تکمیل شده را آماده کرده، سپس این مدارک را به سفارت تایلند تحویل دهند. بعد از انجام مصاحبه و انگشت نگاری اگر صلاحیت فرد برای دریافت ویزا تایید شد مدارک فرد به همراه پاسپورت به سفارت تایلند فرستاده می گردد تا ویزا به پاسپورت الصاق گردد.

تورهای شهرهای ساحلی تایلند

سفر به شهرهای ساحلی تایلند به وسیله آژانس های مسافرتی و تور تایلند انجام می گردد. این تورهای مسافرتی خدماتی به مسافران ارائه می دهند که این خدمات شامل بلیط رفت و برگشت، اخذ ویزا، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی، سیم کارت اعتباری تایلند، بیمه مسافرتی، تور لیدر فارسی زبان، انتخاب هتل و پرواز دلخواه خارج از پکیج تور تایلند می باشد. پس می توان گفت استفاده از تورها برای سفر به شهرهای ساحلی تایلند ارزان تر و از همه لحاظ بهتر است.

نتیجه گیری در خصوص شهرهای ساحلی تایلند

تایلند هر ساله پذیرای توریست های بسیار زیادی می باشد. این کشور را می توان از زیباترین مناطق در قاره آسیا نام برد. ماسه های طلایی سواحل این کشور در کنار آب های شیشه ای و شفاف دریاهای آن روح تازه ای به انسان می بخشد و تا مدت ها در خاطر سفر کنندگان به این کشور خواهد ماند. توصیه ما به شما این است، از شهرهای ساحلی تایلند برای یک بار در عمرتان هم که شده دیدن کنید. ما برای شما سفر خوشی به کشور ساحل خیز تایلند آرزومندیم.

تور تایلند

منبع: مرجع تایلند
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 316

به "شهرهای ساحلی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای ساحلی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید