شماره 121 ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

به گزارش آی تی گپ، پروندۀ ویژۀ این شماره به نسبت روشنفکر و سلبریتی بودن یا نبودن می پردازد.

شماره 121 ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، اگر مجموع تیراژ مجلات امریکا، هم مجلات عامه پسند و هم تخصصی تر، را حساب کنیم، باز هم از تعداد فالوورهای اینستاگرام کیم کارداشیان کمتر می گردد. عجیب تر اینکه او حتی حداقل ویژگی خاصی هم ندارد. یک پست او هزاران برابر بیشتر از تیراژ یک روزنامۀ پرتیراژ دیده می گردد. این شرایطی است که از پس سیطرۀ شبکه های اجتماعی درزیست روزمرۀ مردمان دنیا پدید آمده است. برای کسی که در این زمانه می خواهد کار روشن فکری کند ضرورت دارد که به این بستر فکر کند. به اینکه راه حل برای کار روشنگری با عنایت به این شرایط چیست؟ چندی پیش همین مسئله را با کاوه بهبهانی، پژوهشگر فلسفه و مترجم، در میان گذاشتیم. او مقاله ای نوشت و تز بسیار مهمی عنوان نمود با عنوان روشن فکر؛ سلبریتی انتحاری. در نگاه او روشن فکر باید که از خود برندی درست کند، مخاطب جذب کند و به وقتش این برند را خرج روشنگری کند و به گردۀ جهل شلاق بزند. این تز بسیار منسجم در نظر، در عمل چقدر می تواند محقق گردد؟ صحبت از این سؤال محور اصلی پروندۀ پیش روست. در این پرونده آثار و گفتاری از محمود حسینی زاد، صادق زیباکلام، محمدرضا سرگلزایی، کاوه بهبهانی، موسی اکرمی و... می خوانیم.

  • همه گیری؛ دنیا اکنون دنیا بعد

▫️در دیگر پروندۀ این شماره به نابهنگام کرونا می پردازیم. مسئله ای که عموم صاحب نظران و حتی عامة مردم بر آن توافق نظر دارند این است که دنیا پساکرونا، دنیای به کل متفاوت خواهد بود. بخشی از این تفاوت ها را حتی در زمان حاضر نیز می توان احساس کرد. با این همه، برای شناخت آنچه در آینده فراروی ما قرار گرفته است باید نخست به آنالیز گذشته و تاریخچة همه گیری ها و دنیاگیری هایی بپردازیم که به کووید 19 شباهت دارند. دوم، باید ابعاد و حوزه های مختلفی را که به دلیل این بیماری دچار تغییر شده اند بشناسیم. و در نهایت، چشم اندازها و مسیرهای آینده را ترسیم کنیم و نیز ببینیم که کرونا پیامدهای مثبتی نیز به دنبال داشته یا خیر؟ این کارهایی بوده که در این پرونده به دنبال آن ها بوده ایم و سعی نموده ایم که از تکرار مکررات خودداری کنیم. گزیده و ترجمۀ این پرونده را دکتر محسن محمودی انجام داده است.

  • جز این ها در شماره 121 مریم سلیمی در بخش دوم مقاله به تحلیل آثار اینفوگرافیک پرداخته است.
  • امیرعلی خلج گفت وگویی با سامانتا کوک، رئیس انجمن بین المللی ارتباطات زیست محیطی انجام داده است و هم چنین گزارشی از ملاقات نشست جمعی از فعالان حوزه روابط عمومی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشرشده است.

شناسنامه ماهنامه مدیریت ارتباطات

  • صاحب امتیاز: مؤسسۀ مطبوعاتی دایره رنگی ایده آل
  • مدیرمسئول: امیرعباس تقی پور
  • سردبیر: علی ورامینی
  • رئیس شورای سیاست گذاری: سید غلامرضا کاظمی دینان
  • طراح جلد: تورج صابری وند
  • مدیر هنری: یوسف فروتن
  • دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات: بهروز تقی پور، بهنام تقی پور، روشن مهدوی، محدثه گودرزنیا، سمیرا کیانی و مسعود شاه حسینی.

شماره 121 ماهنامه مدیریت ارتباطات با لوگوی جدید منتشر شد. لوگوی پیشن را مرحوم احمدرضا دالوند طراحی نموده بود که به یاد او همیشه در صفحه شناسنامه این لوگو خواهد ماند. علاقه مندان جهت خرید یا دریافت اشتراک سالیانه می توانند با شمارۀ 88356436 -021 تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1160

به "شماره 121 ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 121 ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید