شفاف سازی باعث کاهش فساد در جامعه می گردد

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از استانداری اردبیل، بهمن حسین زاده در همایش نظام اداری استان اردبیل اضافه نمود: زندگی سبز و طبیعت سبز با کاهش بروکراسی اداری و حذف کاغذ در سیستم اداری امکان پذبر می گردد.

شفاف سازی باعث کاهش فساد در جامعه می گردد

وی ایجاد و توسعه دولت الکترونیک را یکی از اهداف دولت ها در دنیا برشمرد و اضافه کرد:دستگاه های اجرایی و دبیرخانه ها باید با تکیه بر فضای اینترنتی و ایجاد زیرساخت های لازم جهت الکترونیکی کردن سیستم اداری نهایت کوشش خود را انجام دهند.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه در حوزعلم و فن آوری it انقلاب بزرگی رخ داده است، ادامه داد: طبق اصل سوم قانون اساسی خدمات اطلاع رسانی صحیح باید صورت گیرد و نباید در حوزه it ایستا بود بلکه می بایست پیوسته آنلاین و بروز حرکت کنیم.

وی توضیح داد: دولت نقشه راه را برای توسعه سیستم الکترونیکی ترسیم نموده و تمام زیرساخت ها مهیا شده است در واقع خدمات الکترونیکی دولت به دولت، دولت به مردم و مردم به دولت با بسترسازی مناسب و توسعه اتوماسیون اداری خیلی از مسائل گذشته را برطرف نموده است.

حسین زاده اهمیت نظام اداری را یاد آور شد و بیان داشت: حذف کاغذ و دستگاه های مرتبط با کاغذ در ادارات، شفاف سازی، کاهش فساد اداری، تسریع در روند اجرای کارهای اداری، مسئولیت پذیری کارکنان و دریافت کد رهگیری توسط متقاضیان جزو اهداف اصلی این طرح است.

وی تاکید نمود که در کارگروه های برطرف موانع مسائل احتمالی آنالیز می گردد و استان اردبیل آمادگی دارد پایلوت طرح های نظام اداری در کشور گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 121

به "شفاف سازی باعث کاهش فساد در جامعه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف سازی باعث کاهش فساد در جامعه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید