شرایط اقامت و مهاجرت به گرجستان چیست ؟

به گزارش آی تی گپ، کشور گرجستان یکی از کشورهای زیبا و پرطرفدار است که بسیاری از افراد قصد مهاجرت به این کشور را دارند. با ما همراه باشید تا شما را با روش های مختلف مهاجرت به گرجستان آشنا نماییم.

شرایط اقامت و مهاجرت به گرجستان چیست ؟

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

شرایط و روش های مهاجرت به گرجستان چیست ؟

شرایط و روش های مهاجرت به گرجستان موضوع مورد بحث ماست. مانند سایر کشورهای جهان، اگر فامیل درجه یک شما، مانند همسر، والدین و یا فرزندان زیر 18 ساله تان مقیم گرجستان باشند، می توانید برای مهاجرت به گرجستان و سکونت در این کشور اقدام نمایید.

اگر در یکی از موسسات آموزشی این کشور ثبت نام کردید، می توانید برای ویزا به مقدار میزان تحصیل خود اقدام نمایید.

اگر در یک شرکت گرجی کار می کنید، می توانید از کشور حق اقامت گرجستان بگیرید اگر با شرکت قرارداد همکاری دارید و درآمدتان روشن است. اگر شرکتی را در گرجستان ثبت نموده باشید، ممکن است به شما اجازه دهند تا در این کشور بمانید. مجوز اقامت در این مورد از یک تا 5 سال بطول می انجامد.

اگر شرکت جدیدی در گرجستان تاسیس کنید، به شما این اجازه داده می گردد تا در این کشور ساکن شوید. شما باید حساب بانکی در گرجستان باز کنید و باید سالیانه حداقل 3000 لاریس داشته باشید تا بتوانید با توجه به حساب بانکی تان برای اقامت درخواست دهید.

برای مثال، اگر برای اقامت سه ساله درخواست نموده اید، شما باید حداقل 9000 لاریس در حساب بانکی خود داشته باشید. توجه داشته باشید که مدارک اولیه شما ممکن است با صدور کارت اقامت در یک ساله اول تایید نگردد و احتیاج داشته باشید تا بعد از یکسال خود را نشان دهید.

شرایط مهاجرت به گرجستان

راه های مهاجرت و اخذ اقامت گرجستان

مهاجرت به گرجستان به وسیله سرمایه گذاری

برای اخذ اقامت گرجستان به وسیله سرمایه گذاری اشخاص باید حدود مبلغ 300000 $ (دلار آمریکا) در یکی از بخش های مالی کشور گرجستان که توسط سفارت این کشور برای آن ها معین می گردد، سرمایه گذاری نمایند.

گفتنی است حضور یک وکیل مجرب و آشنا به امور سرمایه گذاری در گرجستان بسیار حائز اهمیت است. درست است که سرمایه گذاری در گرجستان یک راه پر هزینه برای اخذ اقامت این کشور می باشد اما برای سرمایه گذاران از لحاظ سودآوری یک گزینه مطلوب و انتخابی ایده آل است که در زمان کم به اقامت دائم این کشور منجر می گردد.

روش اخذ اقامت گرجستان با سرمایه گذاری

مهاجرت به گرجستان به وسیله خرید ملک

افراد باید ملکی به حداقل ارزش 35000$ (دلار آمریکا) که توسط کارشناس یکی از بانک های کشور گرجستان ارزش گذاری می گردد و خریداری نمایند تا اقامت 1 ساله و سپس 5 ساله و بعد از آن اقامت دائم در صورت مالکیت ملک به آن ها تعلق بگیرد.

گفتنی است که همراه با مالک برای اعضای خانواده نیز از اقامت موقت و سپس اقامت دائم صادر می گردد.

اخذ اقامت گرجستان به وسیله خرید خانه

مهاجرت به گرجستان به وسیله ثبت شرکت

در سال های اخیر و با توجه به زیاد شدن ثبت شرکت صوری در کشور گرجستان دولت این کشور امکان صدور اقامت به وسیله ثبت شرکت را منحل نموده است؛ خوب است بدانید این روش آسان ترین روش برای اخذ اقامت کشور گرجستان بود که افراد بعد از تنها 3 ماه پیروز به دریافت اقامت خود می شدند.

روش اخذ اقامت گرجستان با ثبت شرکت

مهاجرت به گرجستان به وسیله ویزای کار

در صورتی که شما یک دعوت نامه برای کار از سوی یک کارفرمای گرجی داشته باشید یا در یکی از شرکت های دولتی این کشور مشغول به کار شوید برای شما اقامت موقت گرجستان صادر می گردد که در صورت اشتغال مستمر و خوش حسابی مالیاتی می توانید ویزای اقامت خود را تمدید کنید.

توجه داشته باشید که آشنایی کامل با زبان گرجی مهم ترین امتیاز شما برای دریافت ویزای کار در گرجستان می باشد. مدارک مورد احتیاج ویزای کار گرجستان عبارتست از:

  • فرم درخواست ویزا
  • فرم پیشنهاد کاری از سوی کارفرما
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی

شرایط کار در گرجستان

مهاجرت به گرجستان به وسیله تحصیل

با تحصیل در گرجستان شما می توانید اقامت گرجستان را دریافت کنید ولی در صورتی که به هر دلیلی انصراف بدهید یا اخراج شوید اقامت شما باطل است و باید این کشور را ترک کنید.

تحصیل در گرجستان برای شهروندان گرجی رایگان است ولی برای خارجی ها مشروط به پرداخت شهریه سالیانه می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در گرجستان حدود 3000 یورو در مدت 4 سال می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در گرجستان حدود 4000 یورو در مدت 2 سال می باشد. هزینه تحصیل در مقطع دکترا در گرجستان حدود 5000 یورو در مدت 5 سال می باشد.

اخذ اقامت در گرجستان به وسیله تحصیل

مهاجرت به گرجستان به وسیله ازدواج

ازدواج با گرجی ها اقامت گرجستان را به همراه خواهد داشت، فقط باید مطلع شد ازدواج سوری کارساز نخواهد بود چرا که آنالیز و کنترل دستگاه های قضایی گرجستان براحتی این موضوع را عیان می سازد.

در صورت تداوم ازدواج واقعی اقامت دائم گرجستان قطعی است.

اخذ اقامت گرجستان به وسیله ازدواج

اقامت دائم گرجستان

مجوز سکونت دائم در گرجستان صادر می گردد اگر برای مدت حداقل 5 سال در این کشور سکونت داشته باشید. وقتی برای تحصیل به گرجستان می روید، روی پنج سال حساب باز نکنید. اگر برای سفر درمانی به این کشور می روید، اقامت شما برای این مدت پنج ساله محاسبه نمی گردد.

توجه داشته باشید که قانون مهاجرتی گرجستان مانند سایر کشورها، استثناهای زیادی دارد.

هر کس که برای مدت 5 سال در گرجستان می ماند، ممکن است برای اخذ ملیت گرجی درخواست دهد. از متقاضی خواسته می گردد که در آزمون مهارت زبانی و نیز آزمون های تاریخی مربوط به کشور گرجستان شرکت کند.

ملیت گرجی ممکن است بعد از سالگرد دوم ازدواج حاصل گردد. زوج باید هنوز با هم باشند و داشتن بچه این شرایط را محکم تر می نماید.

مجوز اقامت موقت گرجستان

کسی که به کشورهای گرجستان با گذرنامه معتبر می رود (کارت ملی اروپایی و یا ترکیه ای) و ویزا (در صورت لزوم) ممکن است برای اقامت موقت گرجستان درخواست دهد که ممکن است این مدت به 6 سال تمدید گردد.

تصمیم اعطای حق سکونت به آن منطقه بستگی دارد. عموما مردمی که برای درمان های پزشکی و یا کار به گرجستان می آیند، به خوبی مورد استقبال قرار می گیرند.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1211

به "شرایط اقامت و مهاجرت به گرجستان چیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اقامت و مهاجرت به گرجستان چیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید