سفیر آمریکا در روسیه راهی واشنگتن می شود

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سفارت آمریکا در مسکو امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای گفت که جان سالیوان سفیر این کشور در روسیه در روزهای آینده برای انجام رایزنی هایی به واشنگتن بازمی گردد.

سفیر آمریکا در روسیه راهی واشنگتن می شود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جان سالیوان در بیانیه مذکور در این خصوص اظهار داشت: به نظر من رایزنی با همکارانم در دولت بایدن در واشنگتن پیرامون شرایط جاری در روابط میان دو کشور مهم است.

پیشتر اعلام شده بود که جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو با وجود توصیه کرملین به وی برای خروج از روسیه، از انجام این کار خودداری می کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در 16 آوریل گفت که طرف روس به سفیر سالیوان توصیه کرده تا به پایتخت کشورش برود و رایزنی های دقیق و جدی در آنجا انجام دهد.

پایگاه آکسیوس به نقل از دو منبع گزارش داد که سفیر ایالات متحده از ترک روسیه بعد از توصیه کرملین به او برای بازگشت به کشورش امتناع کرده است.

وزارت خارجه روسیه جمعه گذشته اظهار داشت که 10 دیپلمات آمریکایی را اخراج و یک سری از دیگر مقام ها به ویژه دادستان کل آمریکا را از سفر به روسیه منع می کند. با این حال روس ها جان سالیوان را اخراج نکردند. در عوض، کرملین او را برای ملاقات با یوری اوشاکوف، از مقام های ارشد سیاست خارجی روسیه احضار کرد و اوشاکوف به او توصیه کرد که برای رایزنی با مقام های بایدن به واشنگتن بازگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1711

به "سفیر آمریکا در روسیه راهی واشنگتن می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در روسیه راهی واشنگتن می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید