سازمان حامی حقوق پناهندگان در آلمان: اروپا مشکل نژادپرستی دارد

به گزارش آی تی گپ، مدیر سازمان حقوق پناهندگان در آلمان اروپا و یونان را به دلیل بی توجهی به خطر بالای ابتلای پناهندگان به کرونا در اردوگاه های پرازدحام یونان به نژادپرستی متهم کرد.

سازمان حامی حقوق پناهندگان در آلمان: اروپا مشکل نژادپرستی دارد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، در روز بین المللی مبارزه با نژادپرستی، سازمان حقوق بشری حامی حقوق پناهندگان در آلمان پرو آزول یونان و دیگر کشورهای اروپایی را به نژادپرستی متهم کرد.

این سازمان حقوق بشری خاطرنشان کرد که اردوگاه های مهاجران در یونان کاملا پرازدحام شده و خطر ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

گونتر بورکهاردت، مدیر این سازمان حقوق بشری این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که با اعمال محدودیت ها پناهندگان را بدون حمایت در برابر ویروس کرونا به حال خود رها نموده است. به گفته وی اروپا مشکل نژادپرستی دارد.

21 ماه مارس (دوم فروردین) روز جهانی مبارزه با نژاد پرستی است.

سازمان پرو ازول خواهان تخلیه اردوگاه های پناهجویی یونان شده و هشدار داده است، موریا، عظیم ترین اردوگاه یونان در جزیره لسبوس و سایر اردوگاه ها نباید به مراکز مرگ و میر تبدیل شوند.

در حالی که پناهندگان در اردوگاه های پذیرش در جزایر یونان در شرایط بسیار بد و پر ازدحامی زندگی می نمایند، کارشناسان درباره عواقب هجوم کرونا به این اردوگاه های غیر بهداشتی هشدار می دهند.

فلورین وستفال، مدیر بخش آلمانی سازمان پزشکان بدون مرز هم چندی پیش این انتقاد را وارد کرد که پناهندگان در یونان تحت شرایط غیر انسانی زندگی می نمایند. وی درباره هجوم بحران کرونا در این شرایط هشدار داده و گفته است: این غیر ممکن است که در شرایط غیر بهداشتی در اردوگاه موریا واقع در جزیره لسبوس یونان شیوع این بیماری را کاهش دهیم. وی در این شرایط این مسئله را فوری تر از قبل دانست که این اردوگاه تخلیه و پناهندگان به مناطق امن منتقل شوند.

در کمپ موریا و اطراف آن در حال حاضر حدود 19 هزار پناهنده زندگی می نمایند که تعداد آن ها حدود ده برابر بیشتر از ظرفیت اسکان واقعی است. به گفته کارشناسان خطر شیوع گسترده کرونا بین پناهندگان در این اردوگاه که شرایط بهداشتی بسیار بدی دارند بالا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 984

به "سازمان حامی حقوق پناهندگان در آلمان: اروپا مشکل نژادپرستی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان حامی حقوق پناهندگان در آلمان: اروپا مشکل نژادپرستی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید