زنانی که قرار است رکورد طول عمر انسان را بشکنند

به گزارش آی تی گپ، دیجیاتو نوشت: مدل های ریاضی و ارزیابی های آماری نشان داده اند که زنان ژاپنی متولد دهه های 30 و 40 میلادی بیشترین شانس را برای شکستن رکورد طول عمر دارند.

زنانی که قرار است رکورد طول عمر انسان را بشکنند

حداکثر طول عمر انسان برای هزاران سال موردبحث نهاده شده است؛ به طوری که فنیقی ها در عصر برنز عقیده داشتند که این اندازه 80 سال است. هزار سال بعد، رومیان به این باور رسیدند که انسان نمی تواند بیشتر از 100 سال زندگی کند. اکنون دانشمندان اعلام نموده اند که احتمالاً این رکورد تا سال 2060 شکسته خواهد شد و زنان ژاپنی برترین کاندیدا برای آن هستند.

چرا طول عمر زنان ژاپنی از دیگران بیشتر خواهد بود؟

تا به امروز رکورد طول عمر انسان در دست ژان لوئیز کالمان فرانسوی واقع شده است که در سال 1875 متولد شد و در سال 1997 چشم از دنیا فرو بست. با وجود تمامی پیشرفت های پزشکی و بهداشتی، هنوز کسی نتوانسته است بیشتر از او عمر کند. البته یک تحقیق تازه ادعا دارد که اگر سقفی برای زنده ماندن بشر وجود داشته باشد، انسان ها هنوز به آن دست پیدا ننموده اند و این امر احتمالاً در دهه های آینده و تا سال 2060 محقق خواهد شد.

پژوهشگران دانشگاه جورجیا و فلوریدای جنوبی در یک تحقیق مشترک، از مدلی ریاضی برای پیش بینی روند مرگ ومیر در سال های پیش رو استفاده نموده اند. به همین منظور، داده های مرتبط با افراد دارای طول عمر بین 50 الی 100 سال بین سال های 1700 تا 1969 از 19 کشور مختلف مورداستفاده نهاده شد. این محاسبات برای پیش بینی مقدار سنی که انسان در آینده به آن دست پیدا خواهد نمود، صورت گرفته است.

مطالعات نشان داده اند که افراد متولد بین سال های 1900 تا 1950 هنوز برای شکستن رکورد سنی جوان هستند؛ اما از نظر تاریخی، مرگ آن ها به شکل بی سابقه ای به تعویق افتاده است. با پیرتر شدن متولدین این سال ها در دهه های آینده، احتمال می رود که رکورد طول عمر انسان به وسیله آن ها شکسته گردد.

طبق ارزیابی های آماری، زنان ژاپنی بیشترین شانس را برای دستیابی به سن بالاتر از 122 سال در آینده دارند. گفته می گردد که متولدین دهه های 1930 و 1940 درصورت داشتن مراقبت های پزشکی و سلامت کافی، می توانند بیشترین طول عمر را به ثبت برسانند. بااین حال داده های موردبحث نتوانسته است برای تمامی دانشمندان قانع کننده به نظر برسد و احتمالاً پژوهش های بیشتری برای اثبات این ادعا موردنیاز خواهد بود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 فروردین 1402 بروزرسانی: 13 فروردین 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2328

به "زنانی که قرار است رکورد طول عمر انسان را بشکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنانی که قرار است رکورد طول عمر انسان را بشکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید