زمینه های همکاری مالی، سیاسی و امنیتی ایران و چین بسیار زیاد است

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه های همکاری ایران و چین که در دوسوی قاره مهم آسیا قرار گرفته اند به خصوص از نظر مالی، سیاسی و امنیتی، بسیار زیاد است.

زمینه های همکاری مالی، سیاسی و امنیتی ایران و چین بسیار زیاد است

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین روز از سفر رسمی اش به چین در اجتماع دانشجویان دانشگاه مطالعات خارجی پکن در سخنانی، گفت: به عنوان نماینده ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران اولین مکان را برای سفر خود بازدید و سخنرانی از دانشگاه انتخاب نموده ام که نشان دهنده توجه ما به علم و دانش است.

وی اضافه نمود: محیط دانشگاه مهمترین جایی است که می تواند فضای سیاسی جهان را متاثر کند.

رئیس مجلس گفت: در تمام ادوار حیات بشر تا این اندازه دیده نمی گردد که فکر سیاسی در بین جوانان جهان رسوخ نموده باشد. جهانی امروز جهانی بیداری در سطح قشر جوان است و شما دانشجویان و جوانان می توانید آینده روشن و مستحکم تری برای روابط دو کشور کهن ایران و چین رقم بزنید.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران و چین دشمنان مشترک و قدری دارند، اضافه نمود: ما باید ظرفیت های دو کشور را برای توسعه روابط بشناسیم و به توطئه های دشمنان نیز توجه داشته باشیم.

وی در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگری که در خصوص آینده روابط ایران و چین سؤالی را عنوان کرد، گفت: بنده معتقدم که زمینه های همکاری ایران و چین که در دوسوی قاره مهم آسیا قرار گرفته اند به خصوص از نظر مالی، سیاسی و امنیتی، بسیار زیاد است.

رئیس مجلس، تاکید نمود: جهت توسعه روابط ایران و چین در سال های اخیر بسیار خوب بوده و اکنون نیز حجم تجارب بین دو کشور به بیش از 40 میلیارد دلار رسیده است که در آینده نیز گشترش خواهد یافت. نگاه بنده به آینده روابط ایران چین بسیار مثبت است.

لاریجانی در این نشست، 50 جلد کتاب مرجع برای تقویت آموزش و ادبیان فارسی به دانشگاه مطالعات خارجی پکن ارائه کرد.

همچنین، پرفسور هان جن، رییس این دانشگاه نیز از طرف دانشجویان تابلویی به رسم یادبود و با معنی آرزوی سلامتی و سعادت به لاریجانی اهدا کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 460

به "زمینه های همکاری مالی، سیاسی و امنیتی ایران و چین بسیار زیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه های همکاری مالی، سیاسی و امنیتی ایران و چین بسیار زیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید