رکوردداری دختر 16 ساله در حبس نفس در عمق آب

به گزارش آی تی گپ، فاطمه صادری 16 ساله زاده شهرستان مُهر و ساکن شهرستان لامرد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در ورزش فری دایوینگ، با حبس نفس به مدت یک دقیقه و47 ثانیه راستا رفت و برگشت تا عمق 43.7 متری دریا را طی کرده ام.

رکوردداری دختر 16 ساله در حبس نفس در عمق آب

او در خصوص چگونگی آشنایی با این رشته ورزشی گفت: هیچگونه شناختی از غواصی نداشتم، اما در یک تفریح خانوادگی برای غواصی در سواحل دریا به این رشته ورزشی علاقمند شدم.

وی گفت: برای اولین بار شروع با غواصی اسکوبا (غواصی با تجهیزات) را تجربه کردم و به محض رفتن به زیر آب، حس خوبی به من دست داد، که یک دنیایی متفاوت بود و همین امر باعث شد که غواصی اسکوبا را ادامه دهم.

وی افزود: شروع کارم به صورت آماتور با گذراندن دوره های اسکوبای سطح یک و دو بود، و بعد از آن به سمت غواصی فری دایو، با حبس نفس به زیر آب (غواصی آزاد) رفتم.

فاطمه صادری که قریب به یکسال است با مربیگری مدرس های بین المللی آقای آبگون، و جدیدی کارش را به صورت حرفه ای دنبال کرده است، در ادامه به خبرنگاران گفت: در ورزش فری دایوینگ با حبس نفس به مدت یک دقیقه و47 ثانیه جهت رفت و برگشت تا عمق 43.7 متری دریا را در ساحل جزیره بنود در شهرچاه مبارک طی کرده ام.

وی ادامه داد: اولین باری که به صورت حبس نفس به زیر آب رفتم 16 متر بود، و اینگونه با کمک مربیان حبس نفس و تکنیک های خود را ارتقا داده ام.

صادری ادامه داد: هم اکنون خوشحالم که توانستم بار دیگر رکورد غواصی با حبس نفس بانوان ایران را برای چهارمین بار جا به جا کنم و از عمق 33 متر به عمق 43.7 متر دست پیدا کنم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچگونه حمایتی از سوی مسؤلین نشده است اظهارکرد: از مسؤلین، و متولیان امر ورزش می خواهیم که در این زمینه به ما کمک کنند تا شاهد مدال های قهرمانی آسیایی و جهانی برای کشور عزیزمان ایران اسلامی و استان فارس و شهرستانم باشم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2106

به "رکوردداری دختر 16 ساله در حبس نفس در عمق آب" امتیاز دهید

1 کاربر به "رکوردداری دختر 16 ساله در حبس نفس در عمق آب" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردداری دختر 16 ساله در حبس نفس در عمق آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید