رویداد ملی گام دوم راهی برای نمایش اهمیت و عظمت بدنه دانشگاه آزاد در توان حل مسائل کشور

به گزارش آی تی گپ، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد یکی از اهداف برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه را نمایش اهمیت و عظمت بدنه دانشگاه آزاد در توان حل مسائل کشور و تربیت دانشجوی کارآفرین و متخصص اعلام کرد.

رویداد ملی گام دوم راهی برای نمایش اهمیت و عظمت بدنه دانشگاه آزاد در توان حل مسائل کشور

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین جلسه تبیین برنامه های رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد با شعار هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت آپ و هزار شرکت فناور و خلاق گفت: طی سه سال گذشته جریان حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین، یک جریان جدی بوده است. این جریان در سیاست های کلان دانشگاه پیگیری شده تا دانشگاه بتواند با حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و تربیت دانشجوی متخصص اقبال مردم به این دانشگاه را افزایش دهد.

وی اضافه نمود: این سیاست در سه سال گذشته در تمام قوانین و آیین نامه های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری کاملاً تحقق پیدا نموده و امروز می توان گفت در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ کمبودی در زیرساخت، قاعده، قانون و شیوه نامه برای فعالیت های نوآورانه وجود ندارد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اکنون دوران زیرساخت سازی در حوزه فناوری و نوآوری در این دانشگاه به اتمام رسیده، گفت: در حال حاضر ضروری است که ریل گذاری صحیح انجام گردد و به همین منظور رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت آپ و هزار شرکت فناور و خلاق در دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی اعلام نمود: دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد 1000 عدد از برترین و برترین زیرساخت ها و تجهیزات آزمایشگاهی را به همراه گروه های پژوهشی، 1000 استارت آپ و ایده ای که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و 1000 عدد از شرکت های فناور و خلاقی که در دانشگاه حضور دارند، در یک نمایشگاه سه روزه گردهم آورد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اهداف برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هدف اول از برگزاری این رویداد، ساماندهی پتانسیل های واحد های دانشگاهی در حوزه فناوری، نوآوری و پژوهش های علمی است. هدف دوم نمایش اهمیت و عظمت بدنه دانشگاه آزاد اسلامی در توان حل مسائل کشور و تربیت دانشجوی کارآفرین و متخصص، به مسئولان قوا، شرکت ها، صنایع، کارخانجات، دانشگاه های دولتی، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و... است. هدف بعدی برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی نیز این است که مردم بتوانند عظمت و بزرگی این دانشگاه را ببینند.

وی خطاب به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ضروری است از تمام ظرفیت های استان استفاده و در مدت قبل از برگزاری نمایشگاه، برنامه های تبیینی، اعلانی و تبلیغاتی در سطح شهر برگزار گردد تا مردم، دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان دانشگاهی بشناسند که در پی اشتغال آفرینی برای جوانان است. قطعاً با برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی یک اتفاق فرهنگی رخ خواهد داد و حداقل نسبت به آنچه پیش بینی شده، 10 درصد جذب دانشجو افزایش خواهد یافت.

وی اعلام نمود: تا زمان برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، مسابقات در سطح استان ها برگزار خواهد شد تا زمینه برای برگزاری مسابقه اصلی فراهم گردد. بعلاوه فرآیندها، برنامه ها و سخنرانی های فناوری و نوآوری نیز در این چند ماه برگزار خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره فرهیختگان این دانشگاه در سال های گذشته یک جشنواره پژوهشی و علمی بود، گفت: سال جاری جشنواره فرهیختگان با یک تغییر پارادایم روبرو شده و از این پس این جشنواره، یک جشنواره پژوهش های علمی، فناوری و نوآوری خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: پس از برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت تحقیقات و فناوری وظیفه دارد به یاری رؤسای دانشگاه ها، پیگیر دستاورد ها و ماحصل این رویداد باشد. انتظار داریم که با هزار زیرساخت پژوهشی، هزار استارت آپ و هزار شرکت فناور و خلاق به این نمایشگاه رفته و با حداقل دو هزار زیرساخت پژوهشی، دو هزار استارت آپ نو و دو هزار تفاهم نامه سرمایه گذاری، خرید و مشارکت از نمایشگاه بازگردیم.

وی در خاتمه تأکید کرد: ملاک ارزیابی حرکت استان های دانشگاه آزاد اسلامی در راستا تحول و تعالی دانشگاه در حوزه فناوری و نوآوری، قطعاً حضور پررنگ و مشارکت در اجرای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

در ادامه این جلسه، رؤسای مراکز استان و واحد های دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه پیشنهادات و نظرات خود درخصوص برگزاری هرچه بهتر رویداد هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت آپ و هزار شرکت فناور و خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.

در خاتمه، طهرانچی با اهدای لوح تقدیر از عبدالله محمدی مدیرکل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، به علت انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان غرفه برتر در بیست و دومین نمایشگاه دستاورد های پژوهشی، فناوری و فن بازار تقدیر به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2080

به "رویداد ملی گام دوم راهی برای نمایش اهمیت و عظمت بدنه دانشگاه آزاد در توان حل مسائل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد ملی گام دوم راهی برای نمایش اهمیت و عظمت بدنه دانشگاه آزاد در توان حل مسائل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید