رمدسیویر شرکت گیلیاد تاییدیه گرفت!

به گزارش آی تی گپ، سازمان غذا و داروی آمریکا داروی رمدسیویر شرکت داروسازی و بیوتکنولوژی آمریکایی گیلیاد (Gilead Sciences ) را تایید کرد.

رمدسیویر شرکت گیلیاد تاییدیه گرفت!

به گزارش خبرنگاران، رمدسیویر دارویی است که از زمان آمدن بیماری کرونا در دنیا بعضی از بیمارستان های دنیا از آن برای بهبودی حال بیماران کووید-19 بستری در بیمارستان استفاده می نمایند.

این شرکت روز پنجشنبه اعلام نمود، سازمان غذا و داروی ایالات متحده داروی ضد ویروسی این شرکت معروف به رمدسیویر را برای درمان بیماری کووید 19 تأیید نموده است. وکلوری (Veklury) نام تجاری رمدسیویر است که قبلاً توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده اضطراری و معالجه بیمارانی که به دلیل ابتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری شده اند، مجاز شناخته شده بود.

طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، گیلیاد اولین و تنها شرکت در ایالات متحده است که برای درمان کووید 19 تأییدیه دریافت می نماید.

رمدسیویر که توسط گیلیاد به عنوان درمانی برای ابولا ساخته شده بود، برای جلوگیری از تکثیر کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 که عامل کووید 19 است نیز موثر است.

این دارو اخیراً توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز تبلیغ شد؛ چراکه چندی پیش ترامپ به کرونا مبتلا شد و پزشک وی تأیید کرد که او اوایل این ماه این دارو را در مرکز ملی نظامی پزشکی والتر رید به عنوان بخشی از درمانش برای مقابله با کووید 19 دریافت نموده است.

هفته گذشته سازمان بهداشت دنیای (WHO) اعلام نمود که آزمایش بر روی 11 هزار و 266 بیمار نشان داده است که چهار داروی گسترده در درمان ویروس کرونا اعم از هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر، اینترفرون و رمدسیویر به نظر تأثیر کمی بر بهبودی افراد دارند و در بعضی مواقع هیچ تأثیری بر روی بیماران مبتلا به کووید 19 بستری شده در بیمارستان ندارند، البته نتایج مطالعه سازمان بهداشت دنیای هنوز آنالیز نشده است.

در بیانیه ای پس از انتشار این نتایج، گیلیاد ابراز نگرانی کرد که داده های این مطالعه مورد آنالیز دقیق قرار نگرفته است. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود روز پنجشنبه گفت تأییدیه سازمان غذا و دارو مبتنی بر سه آزمایش کنترل شده تصادفی است و آزمایش فاز 3 موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی نشان داده که درمان با وکلوری منجر به پیشرفت های معنی دار بالینی در بهبودی بیماران بستری با کووید 19 شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1401

به "رمدسیویر شرکت گیلیاد تاییدیه گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمدسیویر شرکت گیلیاد تاییدیه گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید