دوترته دستور داد زباله های ارسالی کانادا را به این کشور برگردانند

به گزارش آی تی گپ، رئیس جمهور فیلیپین دستور داد زباله هایی که اوتاوا تحت عنوان پلاستیک قابل بازیافت به این کشور فرستاده بود، در آب های کانادا رها نمایند.

دوترته دستور داد زباله های ارسالی کانادا را به این کشور برگردانند

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین دستور داد با یک شرکت کشتی رانی خصوصی قرارداد بسته گردد تا 69 کانتینر زباله ای که کانادا به عنوان پلاستیک قابل بازیافت به این کشور فروخته بود، به کانادا بازگردانند. اگر کانادایی ها از پذیرش زباله ها سر باز زدند، آن ها را در آب های این کشور رها نمایند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سالوادور پانلو سخنگوی دولت فیلیپین روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت: فیلیپین به عنوان یک ملت دارای حق حاکمیت مستقل نباید توسط سایر کشورها مورد بی احترامی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: مشخصاً کانادا مساله پیش آمده و کلا کشور ما را جدی نمی گیرد. برخورد کانادا با این کشور همانند محل انباشت زباله، موجب توهین به مردم فیلیپین شده است.

کانادا مدعی است این زباله ها که بین سال های 2013 و 2014 به مانیل منتقل شدند، طی معامله ای با یک شرکت خصوصی صورت گرفته و دولت کانادا مسئولیتی در قبال آن ندارد. با این حال قرار بر این شد که کانادا این زباله ها را پس بگیرد و روال انتقال آن ها در حال طی شدن بود.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیش تر در این باره گفت: به شدت درگیر یافتن راهکار است.

روی این کانتینرها برچسب پلاستیک قابل بازیافت خورده بود اما درون آن ها پر از پوشک و روزنامه و بطری آب بود.

تنش میان فیلیپین و کانادا به حدی رسیده است که فیلیپین چند روز پیش خاطرنشان کرد دیپلمات های خود را از کانادا فراخوانده است. دوترته نیز پیش تر از آن کانادا را به حمله نظامی تهدید کرد.

امروزه مسئله جهانی زباله به چالشی فزاینده تبدیل شده است. در سال های گذشته کشورهای درحال توسعه پسماند های قابل بازیافت را به منظور عمل آوری و استفاده مجدد خریداری می کردند اما این روند رو به تغییر است.

سال گذشته میلادی، چین برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست، ورود زباله خارجی را ممنوع نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 309

به "دوترته دستور داد زباله های ارسالی کانادا را به این کشور برگردانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوترته دستور داد زباله های ارسالی کانادا را به این کشور برگردانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید