دهن کجی خودروسازان به قیمت مصوب، مردم نمی دانند، بهای خودرویی که می خرند، چند است؟

به گزارش آی تی گپ، تعادل در تیتر اول خود نوشت: موضوع قیمت خودرو های مونتاژی به کلافی سردرگم تبدیل شده است که هیچ دو طرفی (شورای رقابت، وزارت صمت، سازمان حمایت و خودروسازان) یک نظر مشابه را اعلام نمی نمایند و در حقیقت می توان گفت پاسخ دقیقی در این زمینه از هیچ نهادی اخذ نشده است. این در حالی است که از چهارشنبه هفته جاری (سوم خرداد ماه) ثبت نام خودرویی مرحله دوم فروش یکپارچه شروع می گردد، اما هنوز معین نیست که خودرو ها با چه قیمتی عرضه خواهند شد؟

دهن کجی خودروسازان به قیمت مصوب، مردم نمی دانند، بهای خودرویی که می خرند، چند است؟

با توجه به اینکه دو هفته ای از اعلام قیمت های خودرو های مونتاژی به وسیله شورای رقابت می گذرد و در طول این مدت نقدها زیادی به قیمت این خودرو ها از سوی شرکت ها مطرح شد، جالب اینجاست که شرکت های خصوصی تا به امروز تن به اجرای این قیمت ها نداده و مدام در کوشش هستند تا بازبینی های لازم در قیمت ها صورت بگیرد. از آن طرف شورای رقابت تاکید می نماید که اجرای این قیمت ها قطعی است و تصمیمی به بازنگری این موضوع نداریم.

این در حالی است که خودروسازان خصوصی همچنان بر اجرای قیمت های خود اصرار داشته و به صورت خودسرانه در دعوت نامه های ارسالی به خریداران مرحله اول سامانه یکپارچه برای تکمیل وجه و تحویل خودرو ها قیمت های بالای خود را اعلام نموده اند و در این شرایط وزارت صنعت و شورای رقابت سکوت نموده اند و تکلیف خریداران را معین نمی نمایند.

البته رییس سازمان حمایت درتازه ترین اظهارات خود گفته است که خودروسازان مونتاژی باید از قیمت های تازه مصوب شورای رقابت تمکین نمایند و در غیر این صورت با آن ها برخورد تعزیراتی خواهد شد. در همین حال، شنیده ها حکایت از آن دارد وزارت صمت قرار است در جلسه ای (عصر روز گذشته) با حضور شرکت های خصوصی موضوع قیمت گذاری محصولات مونتاژی را معین تکلیف کند.

موضوع قیمت خودرو های مونتاژی به کلافی سردرگم تبدیل شده است که هیچ دو طرفی (شورای رقابت، وزارت صمت، سازمان حمایت و خودروسازان) یک نظر مشابه را اعلام نمی نمایند و در حقیقت می توان گفت پاسخ دقیقی در این زمینه از هیچ نهادی اخذ نشده است. این در حالی است که از چهارشنبه هفته جاری (سوم خرداد ماه) ثبت نام خودرویی مرحله دوم فروش یکپارچه شروع می گردد، اما هنوز معین نیست که خودرو ها با چه قیمتی عرضه خواهند شد؟

منبع: فرارو
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2349

به "دهن کجی خودروسازان به قیمت مصوب، مردم نمی دانند، بهای خودرویی که می خرند، چند است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهن کجی خودروسازان به قیمت مصوب، مردم نمی دانند، بهای خودرویی که می خرند، چند است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید