فرودگاه بین المللی اصفهان

به گزارش آی تی گپ، اصفهان، نصف دنیا، بدون شک یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای دنیا و یکی از مهمترین شهرهای ایران است که به دلیل دارا بودن آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوان، سالانه تعداد زیادی توریست را به سمت خود می کشاند. هر ساله مسافران زیادی از نقاط مختلف ایران و دنیا برای دیدن این شهر زیبا راهی اصفهان می شوند تا شگفتی های آن را از نزدیک تماشا نمایند. بنابراین می توانیم حدس بزنیم که خیلی از هموطنان ما در پی فرصتی برای خرید بلیط هواپیما به این شهر پرآوازه هستند.

فرودگاه بین المللی اصفهان

تعیین است که فرودگاه بین المللی اصفهان نیز همانند بسیاری از فرودگاه های مهم کشور از جمله مهرآباد و امام خمینی و... سالانه حجم زیادی از رفت و آمدهای داخلی و خارجی را به خود می بیند. پس اگر روزی چشمتان به بلیط ارزان هواپیما یا بلیط چارتری به اصفهان افتاد، فرصت را غنیمت شمارید و اقدام به خرید بلیط کنید. بدین منظور برای یافتن بهترین بلیط سفر با هواپیما به اصفهان می توانید سری به سایت علی بابا بزنید. برای خرید بلیط هواپیما از علی بابا همچنین می توانید اپلیکیشن علی بابا را روی گوشی های خود نصب کنید.

در این مقاله کوتاه می خواهیم شما را بیشتر با فرودگاه بین المللی اصفهان (فرودگاه شهید بهشتی اصفهان) و امکانات آن آشنا کنیم.

فرودگاه اصفهان یکی از قدیمی ترین و مهم ترین فرودگاه های ایران است که در سال 1361 ابتدا در منطقه صفه اصفهان با هدف ارائه خدمات هوایی برنامه ای و غیر برنامه ای، آموزشی و انجام پروازهای مسافری بنا گشت که بنابر نیازهای وقت به نیروی هوایی سپاه سپرده شد و سپس در منطقه کویری شرق اصفهان با مساحت 1041 هکتار و ارتفاع 1542 متر از سطح دریا دوباره تاسیس گشت. در سال 2016 طبق آخرین آمار،23040 فرود و فراز در فرودگاه اصفهان اجرا شده و 2.593.414 مسافر و 24.128.528 کیلوگرم بار به وسیله آن جابجا شده است. این فرودگاه به دلیل قرارگیری در فاصله مناسب از اراضی شهری، بسیاری از مسائل فرودگاه های دیگر کشور را دارا نمی باشد که از مهمترین آنها عدم ایجاد آلودگی صوتی برای ساکنین شهر اصفهان است این خود مزیتی بسیار مهم برای این فرودگاه محسوب می گردد.

امکانات فرودگاه

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان دارای سیستم ها و تجهیزات ناوبری و راداراپروچ، خودروهای کف ساز ، ماشین های برف روب و جاروب جهت ایمنی مناطق پروازی و دو باند به طول 4397 متر و عرض 45 متر و به شماره باندهای 26 راست/08 چپ و 26 چپ/08 راست و 13 تاکسی وی و اپرون به مساحت 112464 مترمربع با 10 صندلی پذیرش جهت انواع هواپیماهای مسافربری موجود می باشد . در این فرودگاه شرکت های مختلف هواپیمایی دارای دفاتر فروش و صدور بلیط هواپیما هستند و شما میتوانید از قیمت بلیط هواپیما آگاه شوید و همچنین برای خرید بلیط در این دفاتر اقدام کنید. در فرودگاه خدمات باربری انجام می پذیرد و می توانید به وسیله غرفه رزرواسیون هتل، امور مربوط به استقرار و اقامت خود در استان اصفهان را انجام دهید. کانترهای مختلف گردشگری در این فرودگاه حضور دارند. همچنین خدمات بانکی در 2 ترمینال این فرودگاه ارائه می گردد.

خدمات خودروی اجارهای

برای استفاده از خدمات خودرو اجاره ای مسافران باید به دفترهای نمایندگی شرکت یوروپکار اینترنشنال که در ترمینال پروازهای داخلی واقع شده، مراجعه نمایند. در صورت استفاده از این خدمات، خودروی بدون راننده در اختیار مسافران قرار خواهدگرفت .

اینترنت رایگان در فرودگاه اصفهان

برای بهره مندی از سرویس اینترنت رایگان، مسافران در سالن های پروازی می بایست اقدام به پر کردن فرم و ثبت نام به وسیله بخش اتصال وای فای گوشی همراه خود نمایند .

ترمینال ها

این فرودگاه از دو ترمینال پروازهای داخلی به مساحت 13750 مترمربع و ترمینال خارجی با سطح زیر بنای 7300 متر مربع تشکیل شده است.

  • ترمینال داخلی

ترمینال داخلی فرودگاه اصفهان مخصوص پروازهای داخلی می باشد. این پایانه شامل بخش هایی چون دفاتر شرکت های هواپیمایی، تاکسیرانی، چک بار و مسافر، سرویس بهداشتی و اتاق مادر و کودک، نمازخانه، سالن پذیرش مسافر، غرفه های مواد غذایی، صنایع دستی و سوغات، کانتر تحویل بار و صدور کارت پرواز، رستوران، سالن ورودی و تحویل بار، سالن خروجی برای سوار شدن، غرفه فرهنگی، سالن بارانداز، پارکینگ خودرو و اطلاعات پرواز می باشد.

راهنمای کامل ترمینال های فرودگاه مهرآباد

  • ترمینال خارجی

پایانه خارجی همانگونه که از نامش پیداست، مخصوص پروازهای خارجی است. این ترمینال هم از بخش هایی مانند سالن مستقبلین، سالن پذیرش مسافر، بخش گذرنامه، سالن خروجی و انتظار برای سوار شدن، گمرک، سالن ورودی و تحویل بار، قرنطینه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، اطلاعات پرواز و غرفه مواد غذایی و سوغات تشکیل شده است .

ایرلاین ها

شما میتوانید بلیط هواپیما خود را از ایرلاینهای زیر تهیه کنید:

  • داخلی:

آتا، اتریک، کاسپین، ایران ایر، ایران ایرتور، آسمان، کیش ایر، ماهان، معراج، نفت ایر، قشم، تابان، زاگرس.

  • خارجی:

ایرعربیا، تابان، ایرلاینز، زاگرس، قشم، سعودی، نفت ایران، ماهان، کیش ایر، آتا، گلوبال، عراق، آستریا ایر، کاسپین، فلای بغداد، فلای دبی، ایران ایرتور، ایران ایر، قطر ایرویز.

راه های دسترسی به فرودگاه اصفهان

خط اتوبوس فرودگاه اصفهان همه روزه از فرودگاه به پایانه کاوه و بالعکس مسافران را جابجا می نماید. همچنین خدمات تاکسیرانی در فرودگاه توسط شرکتی وابسته به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر اصفهان انجام می گردد. دفتر و محل استقرار این شرکت هم در ترمینال داخلی بوده که به صورت 24 ساعته به ارائه خدمات می پردازد .

راه های تماس:

تلفن خانه: 35275050-031 روابط عمومی 33998020-031

دفتر مدیرکل: 35275060-031 اطلاعات پرواز از اصفهان: 199

اطلاعات پرواز از سایر شهرها: 35275200

وبسایت فرودگاه:www.isfahan.airport.com

حال زمان آن است که سری به علی بابا بزنید و بلیط هواپیما خود را تهیه کنید. شاید بتوانید بلیط ارزان هواپیما به اصفهان، این شهر تاریخی و زیبا را هم بیابید.

منبع: چمدان
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 879

به "فرودگاه بین المللی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید