دستیار صوتی الکسا جان یک حیوان خانگی را نجات داد

به گزارش آی تی گپ، یک زوج آمریکایی با کمک دستیار صوتی الکسا توانستند از آتش سوزی خانه خود آگاه شوند و جان سگ خود را نجات دهند.

دستیار صوتی الکسا جان یک حیوان خانگی را نجات داد

ابزارهای هوشمند خانگی، وسایل جالبی برای ساده تر شدن زندگی هستند اما می توانند برای حفظ زندگی و خانه نیز سودمند باشند.

یک زوج اهل اورلاندو توانستند سگ پنج ماهه خود را هنگامی که خانه آتش گرفته بود، با کمک ابزار هوشمند خانگی نجات دهند.

این زمانی است که می توان درخشان بودن فناوری را دید.

این زوج که جاناتان و کتی نام دارند، هنگام وقوع حادثه در خانه نبودند. آنها هشداری را از دستیار صوتی الکسا(Alexa) دریافت کردند که به آنها اطلاع می داد ردیاب دود در خانه آنها در حال خاموش شدن است.

جاناتان و کتی قبلا ویژگی نگهبان الکسا(Alexa Guard) را روی اسپیکر آمازون اکو(Amazon Echo) خود فعال کرده بودند که به آنها امکان می دهد صداهایی مانند هشدار آتش سوزی یا شکستن شیشه را بشنوند.

آنها پس از دریافت هشدار، به سراغ اپلیکیشن الکسا رفتند و آمازون اکو را باز کردند و بدین ترتیب توانستند صداهای ناشی از آتش سوزی را از خانه خود بشنوند. جاناتان گفت: ما می توانستیم صدای ترک خوردن و زنگ هشدار را بشنویم.

هنگامی که جاناتان به سرعت به سمت خانه رانندگی می کرد، کتی به بررسی اپلیکیشن رینگ اپ(Ring App) پرداخت تا تصویر زنده حادثه را ببیند. او به سرعت دودی را که از خانه بیرون می آمد، دید و با 911 تماس گرفت.

جاناتان توانست به موقع به خانه وارد شود و سگ را نجات دهد. به خاطر تماس به موقع با آتش نشانی، خانه این زوج چندان آسیبی ندید.

این داستان، نمونه کاملی از این موضوع است که چگونه ابزارهای هوشمند خانگی نه تنها می توانند خانه را از آتش سوزی نجات دهند، بلکه به نجات جان افراد از چنین حوادث فاجعه باری کمک می کنند.

برای نمونه، Always Home Cam شرکت رینگ(Ring)، یک پهپاد امنیتی خانه است که با ارائه تصاویر زنده، کاربر را هنگام بیرون بودن از خانه، از همه اتفاقات عجیب داخل خانه آگاه می کند.

تنها شرکت های آمازون و رینگ نیستند که ابزارهای خانگی مفید تولید می کنند، بلکه شرکت گوگل نیز با ارائه ابزارهای Google Home و Google Nest در این راستا قدم برداشته است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1559

به "دستیار صوتی الکسا جان یک حیوان خانگی را نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار صوتی الکسا جان یک حیوان خانگی را نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید