دریاچه مصنوعی البرز احداث می گردد، ضرورت توجه به شرایط اکولوژیک

به گزارش آی تی گپ، حسین محمدی در تبادل نظر با مهر، درباره ساخت دریاچه مصنوعی در استان البرز با اشاره به مساحت بیش از 10 هکتاری دریاچه گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی محیط زیست، طرح های بیش از 10 هکتار مشمول مطالعه و ارزیابی زیست محیطی می شوند.

دریاچه مصنوعی البرز احداث می گردد، ضرورت توجه به شرایط اکولوژیک

وی گفت: باتوجه به این مهم، به شهرداری اعلام نموده ایم تا مشاور طرح، ارزیابی اثرات زیست محیطی ساخت دریاچه مصنوعی را انجام دهد.

محمدی به تشکیل کمیته ای در هفته گذشته درباره ساخت دریاچه مصنوعی اشاره نمود و اضافه نمود: هفته پیش در ششمین جلسه کارگروه ارزیابی استان البرز با موضوع مکان یابی اجرای طرح گردشگری دریاچه مصنوعی، مباحث مورد توجه و موضوعات زیست محیطی طرح با حضور اعضای کمیته آنالیز شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بزرگ به اطلاعات کامل تری احتیاج است، گفت: مقرر شد که مشاور طرح اطلاعات لازم را در اختیار کمیته استانی قرار دهد تا پس از آنالیز در این کمیته برای آنالیز و تایید نهایی به کمیته ملی در سازمان حفاظت محیط زیست ارسال گردد.

مدیرکل حفاطت محیط زیست البرز نحوه تامین آب دریاچه را از موارد مهم دانست و اضافه نمود: با توجه به محدودیت های شدید منابع آبی، مسئولان وزارت نیرو و امور آب حساسیت ویژه ای نسبت به تامین آب دریاچه دارند و این طرح با لحاظ تامین منابع آبی و شرایط اکولوژیک قابل آنالیز است.

محمدی با تاکید بر اینکه برای تامین آب دریاچه اجازه برداشت از چاه و آب رودخانه داده نمی گردد، گفت: این طرح ها باید با اسناد بالادستی و آمایش سرزمین سازگاری داشته باشند.

وی کوچک کردن و کاستن از مساحت 35 هکتاری این دریاچه را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بیان کرد.

به گزارش خبرنگاران، طرح ساخت دریاچه مصنوعی به مساحت 35 هکتار با کاربری های متنوع درحوزه گردشگری شامل دریاچه مصنوعی، ایحاد فضای سبز، ایجاد فضای تفریحی و تفرجگاهی و فرهنگی و تجاری قرار است در سه فاز به بهره برداری برسد.

به گفته مسئولان شهری، فاز نخست طرح از آبگیر بیلقان تا پل صفوی، فاز دوم از پل صفوی تا اتوبان کرج قزوین و فاز سوم از جنوب اتوبان تا حریم شهریار امتداد خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 891

به "دریاچه مصنوعی البرز احداث می گردد، ضرورت توجه به شرایط اکولوژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه مصنوعی البرز احداث می گردد، ضرورت توجه به شرایط اکولوژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید