داچیا جاگر با موتور هیبریدی چهار سیلندر عرضه می شود

به گزارش آی تی گپ، داچیا جاگر در حال حاضر مقرون به صرفه ترین خودروی هفت نفره تازه در بازار اروپا است و یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های این سگمنت در بازار جهانی به شمار می رود که واکنش های مثبتی از سوی رسانه ها و مشتریان دریافت کرده است. نقطه ضعف اصلی و همیشگی داچیا جاگر، عدم عرضه آن با پیشرانه چهار سیلندر بوده است. به همین علت این گروه خودروساز رومانیایی نقطه ضعف اصلی این خودرو را پوشانده و یک پیشرانه هیبریدی تازه را برای داچیا جاگر معرفی کرده است.

داچیا جاگر با موتور هیبریدی چهار سیلندر عرضه می شود

پیش تر داچیا هنگام معرفی این خودرو، ادعا کرده بود که قصد دارد موتور قدرتمندی را به مدل جاگر اضافه کند و در نهایت اکنون این شرکت به وعده سال گذشته خود عمل کرده است. آن طور که گفته می شود، داچیا جاگر هیبرید 140 قرار است که در آینده ای نزدیک رونمایی شود. همانطور که از نام این خودروی نو برمی آید، بیشینه قدرت این پیشرانه هیبریدی چهار سیلندر 140 اسب بخار خواهد بود که نسبت به پیشرانه سه سیلندر توربو 110 اسب بخار قبلی این خودرو با حجم 1 لیتری، افزایش قدرت بسیار خوبی پیدا کرده است.

داچیا اطلاعات دقیقی از مشخصات این پیشرانه هیبریدی 4 سیلندری منتشر نکرده، اما پیش بینی می شود که این خودرو از همان پیشرانه 1.6 لیتری هیبریدی رنو کلیو بهره خواهد برد. در این هاچ بک فرانسوی، یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در کنار یک پیشرانه برقی و ژنراتور استارتر یکپارچه تعبیه شده که در مجموع می تواند 140 اسب بخار نیرو تولید کند. این پیشرانه به یک گیربکس CVT متصل شده و نیرو را به چرخ های جلو انتقال می دهد.

اگر خبرهای منتشر شده در مورد پیشرانه این خودرو صحت داشته باشد، این خودروی هفت نفره به یکی از پیشرفته ترین مدل های داچیا به شمار می رود. با 4,547 میلیمتر طول، 1,784 میلیمتر عرض، 1,632 میلیمتر ارتفاع، 200 میلیمتر ارتفاع از سطح زمین و 2,897 میلیمتر فاصله محوری، جاگر بزرگ ترین خودروی ساخت شرکت داچیا محسوب می شود. فضای صندوق این خودرو نیز در حالت 5 نفره معادل 708 لیتر است که اگر صندلی های ردیف دوم این خودروی قدرتمند را بخوابانید، فضای بار داچیا جاگر به 1819 لیتر افزایش می یابد.

در مورد طراحی این خودرو باید اشاره کنیم که در نمای روبرو شباهت فراوانی به ساندرو استپ وی داشته و بسیاری از اجزای آن ها مشترک هستند. همچنین چراغ های این خودرو نیز شباهت بسیار زیادی به محصولات لوو دارد. اما درون کابین این خودرو بسته به تریم انتخابی شما امکانات متفاوتی ارائه می شود. در تریم استاندارد خبری از نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی نیست و در عوض به جای آن یک هولدر نگهدارنده گوشی هوشمند تعبیه شده است. اما در تریم های رده بالا یک نمایشگر 8 اینچی قرار گرفته که از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می کند. از دیگر امکانات داخلی کابین مدل های رده بالای این خودرو می توان به مسیریاب، سیستم صوتی با شش اسپیکر و دو پورت USB، صندلی های گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع با نمایشگر دیجیتال و برف پاکن اتوماتیک اشاره کرد.

در بخش امکانات ایمنی نیز طیف وسیعی از فناوری های پیشرفته نظیر ترمز اضطراری اتوماتیک، اخطار نقاط کور، دستیار پارک، دستیار حرکت در سراشیبی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت در اختیار رانندگان داچیا جاگر قرار می گیرد. طبق گفته ها، پیش فروش این خودروی نو از بهار 2023 آغاز می شود و مشتریان تابستان سال آینده خودروهای خود درب نمایندگی تحویل خواهند گرفت.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2263

به "داچیا جاگر با موتور هیبریدی چهار سیلندر عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داچیا جاگر با موتور هیبریدی چهار سیلندر عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید