خطرناک ترین فرودگاه های دنیا کدام اند؟

به گزارش آی تی گپ، در بعضی از کشورها، فرودگاه های خطرناکی وجود دارد که ساختن آن ها کاملا اشتباه است و برای افرادی که در آن مناطق زندگی میکنند و هواپیماهایی که از آن فرودگاه ها پرواز میکنند یا فرود می آیند خطر خیلی زیادی دارد. مهندسین شب و روز در کوشش کردند فرودگاه هایی را در مناطقی که اصلا مناسب فرودگاه نیست و امکان ساخت وجود ندارد را بسازند ؛ ساخت این فرودگاه های خطرناک، خطرات خیلی زیادی را به دنبال دارد به خاطر موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص آن پرواز را برای خلبان ها سخت تر نموده است.

خطرناک ترین فرودگاه های دنیا کدام اند؟

در این مطلب از خبرنگاران می خواهیم خطرناک ترین فرودگاه های جهان را برای شما معرفی کنیم تا با این فرودگاه ها آشنا شوید و تا حد امکان از این فرودگاه ها برای سفر اقدام نکنید و سلامت خودتان را به خطر نیندازید.

فرودگاه پرنسس جولیانا از فرودگاه های خطرناک

به دلیل وجود ساحل گردشگری و گردشگری در فرودگاه پرنسس جولیا و ارتفاع کم آن این فرودگاه را جزء فرودگاه های خطرناک نموده است. در این فرودگاه باند فرود هواپیما دقیقا در کنار ساحل ساخته شده است و هواپیما ها هنگام فرود شن های ساحل را با سرعت خیلی بالا به داخل ساحل پرت می نمایند.

به خاطر همین طراحی خطرناک و در عین حال زیبا باعث شد، سنت مارتین یکی از مناطق پر هوادار و دوست داشتنی گردشگر ها و گردشگران گردد؛ به خاطر این که خیلی کم پیش می آید مردم باند و هواپیما در حال فرود را مشاهده نمایند.

به خاطر بازدید گرشگران زیادی به این منطقه دور باند را نرده هایی قرار داده اند تا هنگام فرود هواپیما از گردشگران محافظت نمایند. یکی از تفریحات دوست داشتنی و محبوب برای گردشگران این است که روی این نرده ها قرار بگیرند و با فرود هواپیما به خاطر باد شدید موتور های هواپیما داخل ساحل بیفتند.

فرودگاه کونگونهاس

فرودگاه کونگونهاس در سائو پائولو در کشور برزیل واقع بوده و یکی از فرودگاه های خطرناک جهان به شمار می آید؛ به خاطر این که باند این فرودگاه طوری طراحی شده است که هنگام بارش بارن، آب باران در این منطقه مانده و باعث لغزنده شدن باند ها شده و این عامل هنگام فرود هواپیما خیلی خطرناک است.

برای حل این مشکل مهندسان آمده اند باند های دیگری ساختند که دارای شیارهایی است که هنگام بارش باران این شیارها آب اضافی را جمع می نمایند؛ اما این شیار ها تمام مشکل را حل نمی نماید و امکان خطر به کلی از بین نمی رود. به خاطر افراد زیادی در در اطراف این منطقه زندگی می نمایند و یک منطقه پر جمعیت محسوب می گردد، این فرودگاه پرواز های ورودی اش را تا حد امکان کاهش می دهد.

و از دیگر کار هایی که برای کاهش خطر انجام داده اند، کم کردن تعداد مسافران بوده تا وزن هواپیما کاهش یابد.

فرودگاه بارا

در این فرودگاه از ساحل شنی برای فرود باند هواپیما استفاده نموده و در جزیره اسکاتلندی واقع است و یکی از فرودگاه های خطرناک در کل جهان است. فرودگاه بارا دارای 3 باند است که از طریق ستون های چوبی از هم جدا شده اند، و هر کدام از آن ها در زمان مناسبی با توجه به وزش باد، استفاده میشوند.

از معایب خطرناک که این فرودگاه دارد این است که هنگامی که باران زیاد و شدید ببارد، 3 باند این فرودگاه کاملا زیر آب قرار می گیرند و نمی توان از آن استفاده کرد. از فرودگاه بارا هنگام شب به خاطر خطرناک بودن و تاریکی استفاده نمی گردد ولی در مواقع ضروری از نور چراغ های اتومبیل ها برای روشنایی استفاده می نمایند تا پرواز ها صورت بگیرد.

فرودگاه جبل الطارق

فرودگاه جبل الطارق یا جبهه شمالی، یکی دیگر از فرودگاه های خطرناک در جهان به شمار می آید که در 500 کیلومتری مرکز شهر ساخته شده است. تقاطع باند فرود هواپیما با یکی از خیابان های شلوغ و پر جمعیت وینستون چرچیل از معایب خطرناک این فرودگاه به شمار می آید؛ هنگام فرود و یا پرواز هواپیما در این فرودگاه این خیابان را می بندند. فرودگاه جبل الطارق در واقع اول فرودگاه ضروری و اضطراری نیرو های دریایی کشور انگلیس بود.

فرودگاه گوستاو سوم

فرودگاه گوستاو سوم دارای نام های مختلفی از جمله: سنت جان، سنت بارتلمی و Aerodrome de St Jean است و در سومین فرودگاه جهان در بین فرودگاه های خطرناک جهان واقع شده است.

خطری که در این فرودگاه وجود دارد قرار دریافت اول باند هواپیما روی سطح شیب دار است و رو به ساحل می رود و زمانی که هواپیما می خواهد پرواز کند باید از روس ساحل عبور کند. به خاطر شیب دار بودن باند هواپیما، پرواز هایی که می خواهند در این فرودگاه فرود بیایند، برای خلبان هایش خیلی مشکل است و باید خلبانی که خیلی مهارت کافی دارد در این فرودگاه فرود بیاید.

فرودگاه های خطرناک، فرودگاه تنزینگ هیلاری

به فرودگاه تنزینگ هیلادی، فرودگاه لوکلا نیز می گویند که در منطقه لوکلا برای کسانی که علاقه خاصی به قله اورست دارند، ساخته شده است. از معایب خطرناک این فرودگاه، می توان به مانور را دچار مشکل می نماید، به خاطر وجود ابر های خیلی زیاد امکان دید را کاهش می دهد، اشاره نمود.

فرودگاه تنزینگ هیلادی دقیقا مثل فرودگاه گوستاو سوم، قسمت اول باند، شیب دار است و کمی بالا تر از سطح زمین واقع شده است و آخر باند یک دره ای به عمق 600 متر وجود دارد؛ به خاطر همین این فرودگاه بین فرودگاه های خطرناک در جهان، اولین رتبه را دارد.

فرودگاه پارو

فرودگاه بوتان نیز یکی دیگر از فرودگاه های خطرناک در جهان محسوب می گردد، که در کشور بوتان میان دو رشته کوه ساخته شده است. خطری که در این فرودگاه وجود دارد این است که هواپیما ها هنگام فرود در این فرودگاه باید در هوای بادی از میان کوه ها رد شده و در فاصله خیلی کمی از خانه ها رد شده و در باند خیلی کوچک فرود آید.

اگر دید در این فرودگاه خیلی خوب باشد اجازه فرود در این فرودگاه را به خلبان ها می دهند و جالب است بدانید تنها 8 خلبان در کل جهان از مهارت بالایی برای فرود در این فرودگاه را دارند.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1296

به "خطرناک ترین فرودگاه های دنیا کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین فرودگاه های دنیا کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید