خبرنگاران 21 پروژه تلفن همراه در خلخال بهره برداری شد

به گزارش آی تی گپ، اردبیل -خبرنگاران - بهره برداری از 21 طرح و پروژه پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی در مناطق مختلف شهرستان خلخال روز پنجشنبه آغاز شد.

خبرنگاران 21 پروژه تلفن همراه در خلخال بهره برداری شد

به گزارش خبرنگاران ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در آیین افتتاح این پروژه ها از بهبود پوشش ارتباطی در خلخال خبر داد و گفت: با افتتاح 15 سایت جدید ارتباطی و همچنین ارتقای سطح 6 سایت در روستاهای این شهرستان مجموع روستاهای بهره مند از پوشش تلفن همراه در این منطقه به 98 روستا افزایش یافت.

بهروز رزمی افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل این پروژه ها را در مدت کمتر از 6 ماه اجرا و برای راه اندازی 15 سایت پوشش تلفن همراه و تقویت اینترنت پرسرعت و نیز ارتقای ارتفاع دکل های 6 سایت قبلی و تجهیز آن به نسل سوم و چهارم اینترنت بالغ بر 350 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

وی اظهارداشت: با بهره برداری از سایت ها و طرح های جدید خلخال علاوه بر افزایش سطح پوشش جمعیت روستایی ، مشکل نقاط کور تلفن همراه در راستا 27 کیلومتری جاده اصلی خلخال به فیروزآباد ،سرچم و اردبیل نیز با احداث و راه اندازی 2 سایت در حوالی روستاهای پروج و یلوجه برطرف شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: پوشش کامل روستاهای با بیش از 20 خانوار جمعیت در دستور کار وزارت ارتباطات بوده و با توجه به وجود 89 روستای بالای 20 خانوار در خلخال هم اکنون 79 روستای این شهرستان زیرپوشش امواج تلفن همراه و اینترنت پرسرعت قرار گرفته است.

او تشریح کرد: برای پوشش کامل روستاهای باقیمانده شهرستان خلخال و پوشش باقیمانده نقاط کور جاده ای این منطقه راه اندازی 49 سایت جدید در دستور کار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه پوشش تلفنی هر یک از سایت ها و دکل های مخابراتی ایجاد شده 6 تا 18 کیلومتر است، افزود: در حال حاضر در مجموع 97 روستای زیر و بالای 20 خانوار خلخال از مجموع 142 روستای دارای سکنه این شهرستان زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1355

به "خبرنگاران 21 پروژه تلفن همراه در خلخال بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 21 پروژه تلفن همراه در خلخال بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید