خبرنگاران دولت مصوبه تکمیل بزرگراه شمالی کرج را ابلاغ کرد

به گزارش آی تی گپ، کرج - خبرنگاران - رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر کرج از ابلاغ مصوبه انعقاد قرارداد ساخت و تکمیل بزرگراه شمالی کرج در ادامه آزاد راه شهید همت توسط معاون اول رییس جمهوری خبر داد.

خبرنگاران دولت مصوبه تکمیل بزرگراه شمالی کرج را ابلاغ کرد

مهدی حاج قاسمی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: به دنبال پیگیری های اجرا شده و بررسی موضوع بزرگراه شمالی کرج در هیات دولت، معاون اول رییس جمهوری، مصوبه صدور مجوز انعقاد قرارداد با شهرداری کرج برای ساخت ادامه آزادراه همت - کرج (حد فاصل جاده چالوس تا آزادراه کرج - قزوین) را ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: به موجب تصویب نامه هیات وزیران، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مجاز است با حفظ مالکیت دولت برای اجرای ادامه آزادراه همت- کرج (حدفاصل جاده چالوس تا آزادراه کرج - قزوین) به طول حدود 17.6 کیلومتر با برآورد تقریبی 17 هزار میلیارد ریال

اقدام کند.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: براین اساس تفاهم نامه همکاری بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و شهرداری کرج با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی منعقد می شود.

حاج قاسمی گفت : درماه های اخیر شورای اسلامی شهر کرج مصوبه ای برای تکمیل بزرگراه شمالی کرج در ادامه آزاد راه همت داشت که این موضوع طی مکاتبه ای با سازمان برنامه و بودجه کشور در میان گذاشته شد.

وی ادامه داد: بازدید اخیر دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه از پروژه آزاد شمالی کرج موجب شد تا دولت چهار هزار میلیارد ریال از منابع ملی به شرط تکمیل بزرگراه شمالی کرج تا سال آینده پرداخت کند و این پروژه در دولت و شورای کنونی بهره برداری شود.

وی گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد، با توجه به اینکه هزینه کل پروژه 20 هزار میلیارد ریال است، شهرداری کرج بخشی از منابع هزینه کرد خود را با وزارت راه و شهرسازی به مشارکت بگذارد.

حاجی قاسمی اظهارداشت: براین اساس مقرر شده تا اعتباراتی که از محل درآمد شهرداری کرج برای این بزرگراه هزینه شده در قالب دریافت عوارض از خودروها ظرف مدت 16 سال اخذ شود.

این عضو شورا گفت: این موضوع می بایست به تصویب هیات وزیران می رسید که مکاتبه رییس سازمان برنامه وبودجه با هیات دولت نتیجه داد ضمن آنکه اعتبار ویژه از سوی دولت برای این پروژه اختصاص یافت.

وی گفت: اختصاص این اعتبار از سوی دولت اقدام بزرگی است چرا که استان البرز مظلوم واقع شده و میزان اعتبارات ملی آن نسبت به سایر استان ها کم است.

حاجی قاسمی اضافه نمود: برخی از پروژه های بزرگ را نمی توان با کسب درآمد از مردم انجام داد اما اختصاص این بودجه به بزرگراه شمالی کرج مهمترین گام دولت برای حمایت از پروژه های عمرانی کلانشهر کرج به شما می رود.

وی اظهارداشت: طبق پیش بینی ، تکمیل بزرگراه شمالی کرج به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که چهار هزارمیلیارد ریال آن توسط دولت و 6 هزار میلیارد ریال از سوی شهرداری کرج تامین می شود.

عملیات احداث بزرگراه شمالی کرج تیرماه سال 95 توسط شهرداری این کلانشهر در ادامه آزاد راه شهید همت آغاز شد . تا به امروز حدود 50 درصد این پروژه اجرا شده است .

این بزرگراه با گذر از ارتفاعات شمالی کرج به آزاد راه کرج - قزوین متصل می شود که با تکمیل آن بخش زیادی از ترافیک استان البرز روان سازی خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1193

به "خبرنگاران دولت مصوبه تکمیل بزرگراه شمالی کرج را ابلاغ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت مصوبه تکمیل بزرگراه شمالی کرج را ابلاغ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید