خبرنگاران حمله به کنگره چقدر برای آمریکایی ها هزینه داشت؟

به گزارش آی تی گپ، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با یادآوری حمله 6 ژانویه (17 دی) طرفداران ترامپ به کنگره و برقراری جو امنیتی ناشی از آن در مراسم تحلیف جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، به آنالیز زیان های مالی آن در آمریکا پرداخته است.

خبرنگاران حمله به کنگره چقدر برای آمریکایی ها هزینه داشت؟

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران به نقل از این خبرگزاری، صاحبان مشاغل محلی در واشنگتن می گویند، با لغو مراسم تحلیف و برقراری محدودیت های امنیتی در پی شورش در ساختمان کنگره ورشکستگی مالی عظیمی در پایتخت آمریکا اتفاق افتاده است.

به طور معمول همواره پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا، کسب و کارها با رونق بسیاری روبرو می شوند؛ هتل های بسیاری رزرو می شود و رستوران ها رونق بسیاری می گیرند.

اما مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن متفاوت بود و با حضور پررنگ نیروهای گارد ملی بیشتر یادآور جنگ های داخلی بود. اقدامات امنیتی که در پی حمله 6 ژانویه (17 دی) در پایتخت آمریکا رخ داد و در پی آن منجر به برقراری بسیاری از محدودیت ها شد، هزینه سنگینی بر دوش اقتصاد محلی گذاشت. اکنون هم برنامه ریزی برای حفظ حدود پنج هزار نیروی گارد ملی در شهر تا اواسط ماه مارس (اواخر اسفند)، حتی در صورتی که شرایط همه گیری ویروس کرونا عادی شود بازهم شرایط واشنگتن عادی نمی شود.

ضربه مالی که این شهر به دلیل ترس از انتقام جویی 6 ژانویه متحمل شد، چه میزان بود؟

در پاسخ باید گفت در حالی که تهیه نتایج نهایی مدتی طول می کشد، موسسه داون تون دی سی بیزینس (Downtown D.C. Business) یک ضرر 9 رقمی را تخمین زده است. گری ویدیکومب (Gerry Widdicombe) مدیر این موسسه بر این باور است که که از نقطه نظر همه گیری کرونا این شهر 100 میلیون دلار از درآمد اولیه عقب مانده است.

اما تاثیر مالی یک مراسم عادی تحلیف ریاست جمهوری به دو دسته تقسیم می شود؛ نخست، درآمد جهانگردی که این مراسم برای شهر دارد از جمله رونقی که از محل ورود جهانگرد شامل هتل ها و رستوران ها می شود. پس از آن هزینه خود این رویداد؛ که شامل برقراری امنیت، زیرساخت، پذیرایی و سرگرمی است.

به گفته کارشناسان تخمین این امر بسیار دشوارتر است. دولت فدرال به طور معمول 150 تا 200 میلیون دلار برای این مراسم هزینه می نماید و دستکم نیمی از آن برای برقراری امنیت و بقیه برای فراوری هزینه می شود. دولت محلی نیز بخشی از این هزینه را تامین می نماید هرچند سال جاری شهردار واشنگتن نسبت به عدم جبران هزینه های مراسم تحلیف رئیس جمهوری پیشین شکایت دارد.

در مراسم تحلیف بایدن، گذشته از همه گیری کرونا، تهدیدات امنیتی هم بر رونق این مراسم سایه افکنده بود. یک هفته پیش از مراسم تحلیف، رزرو هتل ها و رستوران ها در در پایتخت لغو شد. فروشگاه ها و رستوران های مرکز شهر که هزاران دلار برای نصب پوشش های امنیتی در و پنجره ها هزینه نموده بودند، با فرارسیدن مراسم تحلیف کاملا بسته شدند.

لذا با توجه به بروز همه گیری، بدست آوردن رقمی دقیق از تاثیر مالی اقدامات امنیتی برای مراسم تحلیف بسیار مشکل است، زیرا هیچ مراسم تحلیفی تا به امروز شبیه مراسم بایدن نبوده است. اما با این وجود مهم است که تاثیرات اقتصاد همه گیری ویروس کرونا را از اقدامات امنیتی جدا کنیم و به یاد داشته باشید که تحلیف تنها پنج روز از 365 روز هر چهار سال است. حال آنکه گزارش ها نشان می دهد شیوع کرونا سبب ورشکستگی کامل هتل های نزدیک محل تحلیف شده اند، به گونه ای که حتی افزایش مهمانان مراسم تحلیف هم در طولانی مدت نمی تواند مشاغل این حوزه را نجات دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1552

به "خبرنگاران حمله به کنگره چقدر برای آمریکایی ها هزینه داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمله به کنگره چقدر برای آمریکایی ها هزینه داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید