خانه ها و گردشی در شیوه ساخت آن در کشورها

به گزارش آی تی گپ، در شهر رنگارنگ کوبا خانه ها به طور عمده از بتن ساخته شده و یک یا دو طبقه هستند و بیشتر آنها پنجره شیشه ای ندارند

خانه ها و گردشی در شیوه ساخت آن در کشورها

با قیمت تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

محل زندگی انسان ها در کشورهای مختلف به شیوه های گوناگون و با متراژهای مختلف ساخته می شوند. شرایط اقلیمی و فرهنگی- اجتماعی و… همه و همه تاثیر مهمی در نحوه ساخت، تجهیز و تزئین خانه ها در کشور های گوناگون دارد. اگر شما گردشگر، عاشق سفر و دوستدار فرهنگ های مختلف هستید حتماً این مطلب را از صفحه گردشگری خبرنگاران دست ندهید.

آنچه می خوانید حاصل کار محققان در کمبریج است که با انجام آنالیز هایی، نتایجی جالب را از موضوع افراد در کشورهای مختلف چگونه خانه های خود را تجهیز می نمایند به دست آورده اند.

ژاپن

توکیو یکی از گران ترین و پرجمعیت ترین شهرهای دنیا است، به همین دلیل است که بیشتر مردم ژاپن در آپارتمان های کوچک زندگی می نمایند و فقط افراد ثروتمند می توانند در این شهر خانه های بزرگ داشته باشند.

تمام خانه ها به شکل سوییت ساخته شده اند به این معنی که فقط یک اتاق در آپارتمان، به عنوان اتاق خواب، نشیمن و ناهار خوری استفاده می گردد. یخچال در گوشه ای از اتاق قرار گرفته است و راه رفتن به بالکن، عبور از روی تخت خواب است. در راهرو؛ گنجه، حمام و حتی یک آشپزخانه کوچک می تواند همه احتیاجهای فرد را برآورده کند.

اسپانیا

آپارتمان در اسپانیا حرف اول را می زند. بیشتر آپارتمان ها در اسپانیا، شامل دیوارهای سفید، کف سنگ و پنجره های کرکره ای است. بلوک های آپارتمانی برای گذراندن ماه های گرم تابستان بسیار مورد توجه است،اما در زمستان گرم کردن خانه چندان کار راحتی نیست.

از آنجا که خانه ها در اسپانیا مجهز به سیستم حرارت مرکزی نیستند، در زمستان بسیار سرد هستند. بسیاری از افراد از بخاری برقی در زمستان استفاده می نمایند و چون مصرف برق اسپانیا در بین سایر کشورهای اروپایی بالااست، این روش گرمایشی کارآمد نیست.

سوئد

فضای زیرزمین یکی از ویژگی های متمایز شیوه زندگی در سوئد است. البته نه به عنوان انبار! هر زیرزمین، یک اتاق خاص به عنوان انباری دارد و ساکنان از آن، برای نگهداری وسایلی مانند تجهیزات اسکی، چمدان و موارد که کمتر مورد احتیاج است، استفاده می نمایند. بالکن آپارتمان هم، به عنوان مکانی برای استراحت محسوب می گردد.

دیوارها و مبلمان سفید، نشانه ای از طراحی اسکاندیناوی است که در دنیا شهرت دارد. فضای داخلی ساختمان ها در سوئد، رنگ روشن دارد و پنجره های بزرگی که بدون پرده است.

بریتانیا

در بریتانیا خانه از آپارتمان بیشتر برای سکونت استفاده می گردد. اغلب افراد در بریتانیا، ترجیح می دهند در آپارتمان زندگی ننمایند و تمایل دارند در حومه شهر و در خانه های ویلایی سکونت نمایند.

با توجه به اینکه، سیستم گرمایش مرکزی در تمام ساختمان ها وجود ندارد، بریتانیایی ها خانه هایشان را با وسایل گرمایشی گرم می نمایند؛ فرش، پتو و شومینه از اجزای ضروری هر خانه محسوب می گردد.

کره جنوبی

یکی از ویژگی های متمایز در کشور کره وجود تعداد زیادی ساختمان مرتفع پر از آپارتمان است. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این آپارتمان ها در کره، هیچ راهرویی ندارند. حتی کلمه راهرو برای آن ها ناآشنااست.

ورودی ها معمولا بسیار کوچکند(حدود یک متر)، بنابراین در ورود به آپارتمان، بلافاصله درهای آشپزخانه یا اتاق نشیمن را خواهید دید. فضاها در کره معمولا کوچک ساخته می شوند، با این حال، اتاق ها با داشتن پنجره های بزرگ، بسیار روشن هستند.

استرالیا

استرالیایی ها معمولادر خانه های بزرگ با سه اتاق خواب زندگی می نمایند در خانه های ویلایی. متوسط اندازه خانه ها در این کشور حدود 80 تا 120 مترمربع است. غیر از اتاق خواب، خانه معمولی دارای یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام، دو توالت و یک گاراژ است.

بعضی از خانه ها یک اتاق شست وشوی کوچک و یک اتاق نشیمن دارند و همه درها معمولا از شیشه ساخته شده اند.

هند

در هند اگر خانواده ثروتمند باشد، یک خانه بزرگ با اتاق های بسیاری در اختیار دارد و این خانه ها معمولا در دو طبقه اند که طبقه بالا، یک حیات خلوت بزرگ دارد. طراحی داخلی ساختمان های هندی، ترکیبی از سبک های مدرن غربی و شرقی است.

طبقه پایین برای انبار و نگهداری وسایل استفاده می گردد و اتاق های برگزاری مراسم پذیرایی از مهمانان در طبقه دوم است.

کوبا

در شهر رنگارنگ کوبا خانه ها به طور عمده از بتن ساخته شده و یک یا دو طبقه هستند. بیشتر آنها پنجره شیشه ای ندارند و از کرکره های چوبی یا فلزی استفاده شده است. اگر وارد یک خانه در هاوانا (پایتخت کوبا) شوید، مشاهده می کنید که خانه ها با سقف های بلند، مبلمان قدیمی و مواردی طراحی شده که به نظر شاهکار واقعی است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 764

به "خانه ها و گردشی در شیوه ساخت آن در کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ها و گردشی در شیوه ساخت آن در کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید