حمام تاریخی درده فیروزکوه بازسازی می گردد

به گزارش آی تی گپ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه گفت: حمام تاریخی روستای درده با اعتبار 250 میلیون ریال بازسازی می گردد.

حمام تاریخی درده فیروزکوه بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی تهران، ابراهیم اکبری امروز شنبه 10 خرداد 99 اضافه نمود: حمام تاریخی روستای درده توسط مالک و زیر نظر اداره شهرستان بازسازی می گردد.

او گفت: پس از تکمیل بازسازی باید برای این حمام تاریخی یک کاربری فرهنگی مناسب با بافت فرهنگی روستای درده تعریف کرد که پیشنهاد ما موزه مردم شناسی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی فیروزکوه گفت: این حمام شامل دالان و دهلیز، بینه و سکوهای سربینه، میان در و گرمخانه است که با توجه به احتیاج و جمعیت روستا در دوره قاجار در ابعاد بسیار کوچکتر در مقایسه با حمام های شهری ساخته شده است.

او مطرح کرد: وجود حمام های عمومی و قدیمی در روستاهای فیروزکوه این فرصت را ایجاد نموده که با بازسازی و بازسازی آن ها زمینه جذب مسافر و توریست به منظور شناساندن فرهنگ و هویت این دیار و همچنین ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم منطقه فراهم گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1084

به "حمام تاریخی درده فیروزکوه بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام تاریخی درده فیروزکوه بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید