جشنواره سیب و انگور در مشگین شهر برگزار می گردد

به گزارش آی تی گپ، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، جشنواره سیب و انگور در مشگین شهر برگزار می گردد.

جشنواره سیب و انگور در مشگین شهر برگزار می گردد

حسن محمدی ادیب گفت: جشنواره سیب و انگور بعد از چند سال توقف، سال جاری هفته اول مهر در شهرستان مشگین شهر برگزار می گردد.

مشگین شهر به شهر سیب استان اردبیل مشهور است، 14 هزار هکتار باغ میوه دارد که 6 هزار و 600 هکتار آن به باغ های سیب اختصاص دارد و ارقام مختلف سیب در باغات آن عمل آوری می گردد.

این در حالی است که مشگین شهر از قطب های مهم فراوری انگور در کشور به شمار می رود و ارقام متنوعی از این میوه در مشگین شهر فراوری و روانه بازارهای مصرف می گردد.

در شهرستان مشگین شهر سالانه در حالت عادی حدود 28 هزار تن انگور فراوری می گردد که با استفاده از ارقام اصلاح شده و روش روسیمی میتوان اندازه فراوری را تا 100 هزار تن رساند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به حمایت فرمانداری مشگین شهر برنامه های مختلفی در حوزه جشنواره ها و آیین های این شهرستان تدارک دیده شده و از نگاه مثبت به گردشگری در این شهرستان استفاده بهینه خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در هفته دوم مهر در اردبیل ادامه داد: در برنامه های این نشست بازدید از پایگاه ملی شهر یئری نیز پیش بینی شده و ما تاکید داریم که با تایید وزارت خارجه این بازدید حتما اتفاق بیفتد.

محمدی ادیب ادامه داد: در این راستا ضروری است که با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی مسیر دسترسی محوطه شهر یئری ساماندهی گردد تا در برگزاری برنامه بازدید از این محوطه با مسئله ای روبرو نشویم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پروژه موزه مشگین شهر به عنوان بزرگترین موزه شمال غرب کشور با پیشرفت 95 درصدی در حال اجرای عملیات پایانی است و مسائل موجود بر سر راه این پروژه اخیرا رفع شده و تا آخر سال این پروژه به بهره برداری می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2394

به "جشنواره سیب و انگور در مشگین شهر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره سیب و انگور در مشگین شهر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید