جزئیات تغییر ساعات کاری ادارات از 18 شهریور ، ساعت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اعلام شد ، ساعت کار بانک ها چه تغییری می نماید؟

به گزارش آی تی گپ، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت کاری ادارات از هجدهم شهریورماه، به حالت قبل برمی شود.

جزئیات تغییر ساعات کاری ادارات از 18 شهریور ، ساعت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اعلام شد ، ساعت کار بانک ها چه تغییری می نماید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، میثم لطیفی با اشاره به اینکه تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان، به جهت مصرف بهینه برق بود، گفت: ساعت کاری ادارات از هجدهم شهریورماه، به حالت قبل برمی شود و بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران در زمستان 1401 خواهد بود.

وی اضافه نمود: بنا بر این، ساعات آغاز به کار ادارات دستگاه های اجراییِ ملیِ مستقر در شهر تهران از 7 الی 9 صبح به صورت شناور و ادارات واحدهای استانی و شهرستانی، 7 صبح آغاز به کار خواهند کرد. در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی، 6 و 30 دقیقه صبح، در واحدهای صنعتی 7 صبح خواهد بود.

لطیفی در مورد ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه ها و مراکز درمانی گفت: مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از 7 و 30 دقیقه صبح و مدارس ابتدایی، 8 صبح باز خواهند شد. مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه ها و بیمارستان ها هم از 8 صبح انشاالله فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه بانک ها نیز بر اساس این مصوبه از 7 صبح آغاز به کار می نمایند، گفت: شورای هماهنگی بانک ها نیز بر همین اساس اطلاعیه ای به بانک ها داده که زمان خدمات دهی به مشتریان در شعب بانک ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح الی 13 و 30 دقیقه و ساعات حضور کارکنان در این ایام از ساعت 7 صبح الی 14 و 30 دقیقه خواهد بود. بعلاوه در روزهای پنجشنبه، زمان خدمات دهی به مشتریان در شعب بانک ها از ساعت 7 و 30 دقیقه الی 12 و 30 دقیقه و ساعات حضور کارکنان در شعب از ساعت 7 صبح الی 13 خواهد بود.

لطیفی درباره ساعت آغاز به کار مادران و یا پدران کارمندی که بچه ها خردسال دارند یا محصل در مقطع ابتدایی دارند، گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران، به صورت شناور از 7 تا 9 صبح است و مشکل این خانواده ها را حل خواهد نمود؛ اما به واحدهای استانی که ساعت آغاز به کار آنها 7 صبح است نیز تاکید شده که با شناور شدن ساعت آغاز به کار بانوان یا یکی از والدینی که فرزند زیر 7 سال دارند و مهد کودکی هستند، مساعدت نمایند.

وی با اشاره به آیین نامه سال 1389 اضافه نمود: دستگاه ها مکلف هستند که با دورکاری بانوان یا یکی از والدینی که فرزند خصوصاً بچه ها زیر 7 سال و مهدکودکی دارند، مساعدت نمایند.

لطیفی در خاتمه گفت: به موجب مصوبه هیئت محترم وزیران، استانداران محترم این اختیار را دارند که متناسب با گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابجایی ساعات آغاز کاری تا سقف یک ساعت در استان، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در استان اعمال نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2390

به "جزئیات تغییر ساعات کاری ادارات از 18 شهریور ، ساعت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اعلام شد ، ساعت کار بانک ها چه تغییری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تغییر ساعات کاری ادارات از 18 شهریور ، ساعت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اعلام شد ، ساعت کار بانک ها چه تغییری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید