تکمیل پرونده نیمروز به عنوان شهر ملی خامه دوزی

به گزارش آی تی گپ، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز گفت: پرونده شهر نیمروز به عنوان شهر ملی خامه دوزی در حال تکمیل و ارسال به شورای ملی ثبت است.

تکمیل پرونده نیمروز به عنوان شهر ملی خامه دوزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، صادق میرحسینی اظهار کرد: پرونده ثبت ملی شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی سیستان در مرحله تکمیل و ارسال به شورای ملی ثبت است.

او گفت: هنر خامه دوزی سیستان از صنایع دستی منحصر به فرد منطقه است که از دوران فراوری ابریشم در سیستان رواج داشته و به صورت خام و نتابیده بر روی پارچه مخصوص شماره دوزی بر روی لباس، رومیزی، کوسن، جانماز و... کار می گردد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز اضافه نمود: در سالهای گذشته تعدادی کمی از هنرمندان این رشته از سال های دور فعالیت داشتند اما در حال حاضر با برنامه ریزی های بهتر و سامان دهی، آموزش و صدور مجوز فراوری، حدود 100 کارگاه فعال شده و باعث اشتغال زایی بسیاری از بانوان این شهر شده است.

او گفت: از این رو ضمن برپایی بازارچه صنایع دستی برای فروش کارهای فراوریی صنعتگران به 110 نفر از هنرمندان مجوز صدور کارگاهی داده شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1051

به "تکمیل پرونده نیمروز به عنوان شهر ملی خامه دوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پرونده نیمروز به عنوان شهر ملی خامه دوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید