تصویب دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی

به گزارش آی تی گپ، در نشست علنی امروز- یکشنبه 28 فروردین- مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها مورد آنالیز نهاده شد و با 193 رای موافق تصویب شد.

تصویب دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی

به گزارش ایرنا، دو سوم آرای نمایندگان مجلس به 2 فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه رای موافق دادند، کلیات این طرح باید به سرعت در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.

در صورت تصویب نهایی این طرح، قوای سه گانه و سایر نهاد های مطرح در آن باید آراء و اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت دستگاه های متبوع خود را به همراه مذاکرات و تصمیمات اتخاذ شده را در اختیار عموم مردم قرار دهند تا امکان داوری برای مردم درباره این اطلاعات و آراء فراهم گردد.

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در موافقت با دو فوریت این طرح گفت: شفافیت موضوعی است که مردم شریف ایران اسلامی همیشه از ما نمایندگان مطالبه می نمایند. یکی از اولویت ها و مهمات مجلس انقلابی یازدهم، موضوع شفافیت است. مجلس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس در شفافیت پیشگام هستند و علم شفافیت را مجلس انقلابی بلند می نماید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه نمود: آیا مردم صرفا شفافیت را از مجلس می خواند یا مطلق شفافیت را می خواهند؟ باید عملکرد شرکت های دولتی، نهاد های عمومی غیردولتی، شورا ها، وزارتخانه ها و سایر نهاد ها هم شفاف گردد و این قانون همه نهاد ها را شامل گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2180

به "تصویب دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید