تداوم اعتراضات در کلمبیا، درگیری میان معترضان و پلیس

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعتراضات ضددولتی کلمبیا که در تاریخ 28 آوریل شروع شده بود، ادامه یافت و مردم در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات برگزار کردند.

تداوم اعتراضات در کلمبیا، درگیری میان معترضان و پلیس

در حالیکه اعتراضات مسالمت آمیز ادامه دارد، نمایندگان اتحادیه و سندیکاها، گروه های دانشجویی و اقشار مختلف مردم از ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه در تظاهرات شرکت کردند.

در بعضی از شهرها به دلیل مسدود کردن راه بین معترضان و پلیس درگیری هایی ایجاد شده است.

این در حالیست که در هفته های گذشته، ایوان دوک رئیس جمهور این کشور بیان کرد که مسائل مورد اعتراض جوانان معترض این کشور در سطح گفتگوهای ملی مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور کلمبیا همچنین قرار بود با رهبران اعتراضات در بوگوتا پایتخت این کشور ملاقات کند.

معترضین از 28 آوریل در اعتراض به برنامه های مالیاتی جدید دولت برای افزایش مالیات بر فروش به خیابان ها آمدند. با وجود ملغی شدن برنامه های مالیاتی جدید اما معترضین دست از تظاهرات بر نداشته و خواهان مشخص حداقل دستمزد و ایجاد اصلاحات در نظام سلامت این کشور شده اند که به گفته مخالفین، تنها باعث افزایش اختلاف طبقاتی و دسترسی طبقات بالای جامعه به خدمات بهداشتی خواهد شد.

به گفته نهادهای حقوق بشری، از زمان شروع اعتراضات تا کنون، بیش از 26 شهروند کلمبیا در درگیری با نیروهای امنیتی این کشور جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1762

به "تداوم اعتراضات در کلمبیا، درگیری میان معترضان و پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اعتراضات در کلمبیا، درگیری میان معترضان و پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید