تابستان با این مو چه ها نمی کند!

به گزارش آی تی گپ، آفتاب سوزان تابستان و گرمای بیش از حد این فصل آسیبهای جدی به موها وارد می نماید اما با خواندن چند نکته ساده می توانید این آسیب ها را به حداقل برسانید. خیلی از خانمها از اینکه موهایشان در فصل تابستان زبر، خشک و شکننده می گردد، گله مندند اما همان طور که بدن در اثر تعریق آب از دست می دهد، موها هم در اثر گرما رطوبت خود را از دست می دهند و شکننده می شوند. کمی رسیدگی و توجه آسیبهای ناشی از آفتاب را به حداقل می رساند

تابستان با این مو چه ها نمی کند!

تابستان با این مو چه ها نمی نماید!

نویسنده: سمیرا فیاضی

آفتاب سوزان تابستان و گرمای بیش از حد این فصل آسیبهای جدی به موها وارد می نماید اما با خواندن چند نکته ساده می توانید این آسیب ها را به حداقل برسانید. خیلی از خانمها از اینکه موهایشان در فصل تابستان زبر، خشک و شنماینده می گردد، گله مندند اما همان طور که بدن در اثر تعریق آب از دست می دهد، موها هم در اثر گرما رطوبت خود را از دست می دهند و شنماینده می شوند. کمی رسیدگی و توجه آسیبهای ناشی از آفتاب را به حداقل می رساند

1- آفتاب سوزان

فیلیپ ویلسون برترین و باتجربه ترین متخصص زیبایی مو در جهان در گفت و گویی با مطبوعات گفته: بزرگترین دشمن تابستانه مو، آفتاب است.

نورآفتاب موها را خشک می نماید، بخصوص اگرموها رنگ شده، فرشده، صاف شده، مش یا های لایت شده باشند. برای مقابله با این آسیب، برترین راهکار استفاده از شامپوهای حاوی نرم نماینده قوی است.

بعضی از نرم نماینده ها به تنهایی حاوی ترکیباتی هستند که خشکی ناشی از نورآفتاب را هم رفع می نمایند. محصول دیگری به نام اسپری محافظتی مو در بازار موجوداست که حاوی SPF ملایمی است و با زدن این اسپری به موها می توانید از رسیدن آسیب مخرب آفتاب به موها جلوگیری کنید. یک راه ساده دیگر که می تواند موهایتان را در برابر نورآفتاب (بخصوص هنگام حمام آفتاب) محافظت کند استفاده از لچک یا کلاه کپ است

2- تغییر رنگ مو

بسیاری از مواقع دیده شده که موها در این فصل (بخصوص موهای رنگ شده) تغییررنگ می دهند. اگر اندازه مواد ضد عفونی نماینده آب استخرها متعادل نباشد، ترکیباتی مانند مس موجود در آب باعث تغییر رنگ مو می گردد. این مشکل اغلب گریبان گیر موهای رنگ شده، مش و های لایت شده می گردد و این موها را باید با شامپوی مناسب خوب شست و آب کشی کرد.

این مساله فقط به آب استخر محدود نمی گردد، آب دریا هم به خاطر داشتن نمک و املاح معدنی می تواند باعث تغییررنگ موگردد.

3-استفاده از محصولات آرایشی مو

استفاده بیش از حد محصولات آرایش مو (مانند انواع تانت ها واکس مو چسب و موس) به تنهایی می تواند باعث آسیب رسیدن به مو گردد. حال اگر از این محصولات در فصل گرما استفاده گردد، برخورد نور آفتاب باعث تغییرات شیمیایی شده و آثار مخرب آن را چند برابر می نماید. برترین راه برای حالت دادن به مو در فصل تابستان، استفاده از حالت دهنده و ژل طبیعی کتیرا است. بسیاری از افراد عادت دارند موهایشان را فر یا صاف نمایند و بعد از آن برای اینکه مو حالت خود را حفظ کند، اندازه زیادی تافت بزنند...

4- شانه کردن و سشوار کشیدن موهای خیس

هرگونه حرکتی روی موهای خیس، مانند شانه کردن و سشوارکشیدن، باعث آسیب رسیدن به مو می گردد. در بسیاری از مواقع شانه کردن موهای خیس، باعث کنده شدن بیش از حد مو از ریشه ها می گردد. درصورت احتیاج، بهتر است از برس زدن موها با استفاده از برسهای پردندانه بپرهیزید و از شانه با دندانه های کم بهره ببرید تا ریشه موها حساس نگردد. اگرهم می خواهید موهایتان را با سشوار خشک کنید، بهتر است برای رطوبت رسانی به مو از تقویت نماینده استفاده نموده و بعد سشوار کنید؛ گرمای تابستان به تنهایی برای از بین رفتن رطوبت موها کافیست، دیگر چه رسد به موها با سشوار!

خیلی از خانمها عادت دارند بعد از استخر و شستن موهایشان، موها را با حوله کاملا خشک می نمایند که این کار به موها آسیب جدی وارد می نماید. بهتر است فقط با حوله کمی خیسی موها را بگیرید و بگذارید بصورت طبیعی خشک گردد.

یکی از کارهایی که شست و شوی موها را در فصل تابستان آسان تر می نماید و دیگر احتیاجی به شانه و سشوار نخواهد بود، انواع بافت مو است. با بافتن مو می توانید موهایتان را راحت تر در کلاه شنا جای دهید و شست و شوی آن بعد از شنا هم آسان تر می گردد.

5-تغذیه موها

مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند انواع روغنهای ماهی و روغن تخم کتان، موهایتان را به خوبی تغذیه می نماید. از دیگر منابعی که برای حفظ سلامت موها لازم است، بایوتی و ویتامین B کمپلکس است. مصرف روزانه 2/5 میلی گرم ویتامین B کمپلکس، شادابی را به موهایتان هدیه میدهد. بعضی از متخصصان زیبایی بر این باورند که ماسکهای حاوی آبلیمو، ماءالشعیر، آب پیاز، روغن زیتون و مایونز تقویت نماینده مناسبی برای موها محسوب می گردد.

منبع:زندگی ایده آل,شماره 43

منبع: راسخون
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1897

به "تابستان با این مو چه ها نمی کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابستان با این مو چه ها نمی کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید