برنامه های مدیریت شهری مبتنی بر جسم و جان شهر و شهروندان است

به گزارش آی تی گپ، شهردار تهران در نشست هم اندیشی شهرداران حاضر در چهاردهمین کنگره جهانی متروپولیس سخنرانی کرد.

برنامه های مدیریت شهری مبتنی بر جسم و جان شهر و شهروندان است

به گزارش خبرنگاران، شهردار تهران که در راس هیاتی از مدیریت شهری برای شرکت در چهاردهمین کنگره جهانی متروپلیس در بروکسل مرکز بلژیک حضور دارد، در نشست هم اندیشی شهرداران حاضر در این اجلاس سخنرانی کرد.

زاکانی در این اجلاس با اشاره به چالش های کلانشهر تهران در مسیر توسعه به بخشی از برنامه های توسعه شهر در ابعاد مختلف پرداخت.

شهردار تهران با توجه به محور این هم اندیشی بر رویکرد مدیریت شهری کلانشهر تهران برای توجه توامان به جسم و جان شهر و بعلاوه نشاط و معنویت شهروندان تاکید نمود.

زاکانی بعضی از رویکردهای مدیریت شهری را در قالب چند سرفصل از جمله مناسب سازی شهر برای اقشار مختلف مانند بانوان، سالمندان، معلولان و جانبازان، حرکت از بکارگیری سوخت های فسیلی به سمت انرژی های نو در حمل و نقل عمومی، توسعه فضاهای سبز شهری، مدیریت منابع آبی و بازچرخانی آب، مدیریت پسماند و فرهنگ سازی و مدیریت تفکیک پسماند برشمرد.

او با پرداختن به انتقال چندجانبه دانش و تجربه مدیران کلان شهرهای جهان برای حل معضلات مشابه شهری همانند آلودگی هوا، ترافیک و... بر توجه ویژه به استفاده از فناوری های نوین در مدیریت شهری و هوشمندسازی و نیز یاری به توسعه فناوری با تکیه بر مشارکت نخبگان و مردم تاکید نمود.

پیش از سخنان شهردار تهران؛ کلودیا هرناندز رئیس دوره ای متروپلیس و شهردار بوگوتا مرکز کلمبیا، جوردی واکویر دبیرکل اسپانیایی متروپلیس و پاسکال اسمت مسئول روابط خارجی کلانشهر بروکسل سخنرانی کردند.

بعلاوه در این نشست، شهردارانی از شهرهای گوانگ جو چین، رباط مراکش، دوالا کامرون و بعلاوه شهردار شیراز از کشورمان به ایراد نظرات خود پرداختند.

لازم به ذکر است، علیرضا زاکانی که یکی از نائب رئیسان این سازمان بین المللی است را در سفر به بلژیک، مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباط و امور بین الملل شهرداری تهران و حمیدرضا غلامزاده دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی همراهی می نمایند.

میزبانی این نشست که در محل ساختمان تاریخی شورای شهر بروکسل و با حضور شهرداران بعضی از کلان شهرهای جهان برگزار گردید، برعهده شهرداری بروکسل بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2360

به "برنامه های مدیریت شهری مبتنی بر جسم و جان شهر و شهروندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های مدیریت شهری مبتنی بر جسم و جان شهر و شهروندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید