باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی؛ مکانی مناسب برای دوستداران طبیعت

به گزارش آی تی گپ، هزاران روباه پرنده که نوعی خفاش میوه خوار هستند، در طول روز بر روی تنه درختان به استراحت مشغول بوده و با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، برای جستجوی میوه و دانه های غذایی در سطح باغ به پرواز در می آیند. گردشگران برای دیدن روباه های پرنده و گیاهان و دانستن تاریخچه باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی به اینجا می آیند، هرچند که روزهای خاصی برای بازدیدکنندگان مشخص شده و بخشهای باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی همه روزه باز نیستند. بدلیل کاهش جمعیت روباه های پرنده سرخاکستری در 30 سال اخیر، اکنون این گونه جانوری در لیست موجودات در حال انقراض قرار گرفته و دولت تمام کوشش خود را برای حفاظت از این گونه جانوری انجام می دهد.

باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی؛ مکانی مناسب برای دوستداران طبیعت

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این موجودات، خاص و بومی استرالیا بوده و دارای جثه عظیمی هم هستند، بگونه ای که با باز شدن کامل پرها، اندازه آنها حتی به 3 فوت نیز می رسد. در دسته این پرندگان علاوه بر روباه های پرنده سرخاکستری، روباه های پرنده سرسیاه نیز وجود دارند. بنابر گزارشهای مربوط به دهه 1850 میلادی، خانه اصلی این پرندگان باغ گیاه شناسی سلطنتی بوده است. از حدود 90 سال پیش، این پرندگان به مدت 70 سال از این باغ کوچ نموده بودند، ولی در حال حاضر این دسته پرندگان به مدت 20 سال است که مجددا در این باغ سلطنتی سکنی گزیده اند. تخمین زده می گردد جمعیت آنها هم اکنون به بالای 22000 رسیده است.

این دسته پرندگان بخاطر وزن سنگینی که دارند، باعث شکستن شاخه های درختان و آسیب به بافت گیاهی باغ می شوند، بطوریکه براساس گزارشات بدست آمده از مسئولان این باغ، این دسته باعث نابودی 26 درخت بالغ، 20 گیاه و مجموعه ای دیگر از گیاهان شده و همچنین حدود 300 درخت نیز در خطر هستند. در مارس 2010، نقشه هایی برای جابجایی پرندگان با استفاده از پخش صدای آزار دهنده در دستور کار بود، هر چند که این نقشه بدلیل نشانه گذاری موجودات باغ به سال 2011 موکول شد.

باغ گیاه شناسی سلطنتی که در سال 1819 تاسیس شد یکی از سه باغ عظیم گیاه شناسی سیدنی هست. این باغ با 75 هکتار مساحت شامل گونه های گیاهی تاریخی متفاوتی بوده که از جمله گیاهان تاریخی می توان به گیاهی که در سال 1770 از خلیج بوتانی توسط جوزف بانکس به این باغ آورده شد، اشاره نمود. این باغ هم اکنون شامل بیش از 45000 گیاه و بیش از یک میلیون گیاه خشک حفاظت شده است. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با دیدنی های باغ گیاه شناسی سیدنی آشنا کنیم.

اطلاعات لازم

نزدیکترین ایستگاه به این باغ، ایستگاه مارتین (Martin place) هست. از دیگر ایستگاه های نزدیک به باغ نیز میتوان به ایستگاه های سنت جیمز (St James) و اسکله مدور (Circular Quay) اشاره نمود. در صورتیکه در ایستگاه اسکله مدور پیاده شوید، با اندکی پیاده روی در امتداد اپرای سیدنی می توانید از ورودی شمالی باغ سر دربیاورید.

در ادامه بخوانیدمعرفی و بازدید از جاذبه های گردشگری سیدنیمنبع: همگردی
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1216

به "باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی؛ مکانی مناسب برای دوستداران طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی؛ مکانی مناسب برای دوستداران طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید